Aards Paradijs

24 oktober 2016 - Shangri-la, China

James Hilton schreef in 1933 het boek Lost Horizon. Het boek is in 1937 en 1973 verfilmd. Het verhaal gaat over 4 Britten die na een vliegtuigcrash in een mooi Tibetaans klooster terecht komen. Het klooster heet Shangri-La. Shangri-La betekent aards paradijs. Vele plaatsen hebben de naam geclaimd. Sinds 2001 heet de Chinese stad Zhogdion Shangri-La. Er daar zijn wij nu!

P1020301 Shangri-la, grootste gebedmolenHet is een prachtig stadje. Helaas is de complete oude binnenstad in januari 2014 afgebrand. Een behoorlijk deel is nu in de oude stijl herbouwd en ziet er schitterend uit. Uiteraard hebben we ook het klooster bezocht. Dit klooster heeft werelds grootste gebedsmolen. Je heb een man of 20 nodig om deze reusachtige molen te draaien. Het is ons gelukt.

P1020352 Shangri-la - rond het Pana LakeIn de middag hebben we een rondje om het Napa Lake gefietst. Een fantastische rit met een stuk ATB tussen de yaks. Hoe leuk is dat?

De rit was maar 40km met enkele klimmetjes. Maar hier op 3300m valt het klimmen echt niet mee.

1. Renee:
    25 oktober 2016
    En.....nog lekker gedanst op het plein?
  2. Marja en Ed:
    26 oktober 2016
    Nee, het zag er ook moeilijk uit. Na 3x een herhaling deden ze weer wat anders. Zelfs Marja zag dat niet zitten.