Condors

23 oktober 2017 - El Calafate, Argentinië

El Chalten - El Calafate

P1040464De wind was vanmorgen wat minder. Het was beter vliegweer. We zagen een stuk of 10 condors in de lucht toen we El Chalten verlieten. De wolken waren boven Fitz Roy nog niet minder. Heel even vingen we toch nog een glimp van de top op
Je kan echt merken dat het hier toeristischer is. Het seizoen staat op het punt te beginnen, Op weg naar de Ruta 40 kwamen we iedere 5 minuten een auto tegen. Op de Ruta 40 richting El Calafate zegen we een vliegtuig dat ging landen op het vliegveld van El Calafate. We realiseerden ons dat we boven de stille gebieden in Patagonië geen vliegtuigen noch witte strepen van vliegtuigen in de lucht gezien hebben. Dichter bij El Calafate reden we in een echte file van 7 auto's achter een langzaam de helling op klimmende vrachtwagen.
De middag in El Calafate hebben we gebruikt om excursies voor morgen en overmorgen te boeken. Het eten was Argentijns veel vlees. En dat is dan veel vlees. Ik kreeg het zelfs niet op. Gelukkig kregen we een doggy-bag mee.