Lammetje

21 oktober 2017 - El Chalten, Argentinië

Estancia La Angostura - El Chalten
Het was tijd voor een geluksmomentje van Toos. De estancia heeft ook paarden staan. Ze heeft  1,5 uur genoten op de rug van zo'n viervoeter. Ze kwam  stralend terug.
P1040334Voor ons was het een rustmoment. Van 7 tot 8 uur heb ik heerlijk in het zonnetje gezeten. Bakkie erbij. Er was geen wind, echt lekker. Met dikke jas aan en muts op, dat dan wel. Voor me waren de watervogels en ganzen druk bezig. Het was een kabaal en leuk om te zien. Vervolgens op het gemak ontbijten en een warme, echt warme douche.  Het was de eerste warme douche sinds San Martin de los Andes.
Na de warme douche was er tijd voor nog een bakkie koffie. Marja hielp ondertussen een lam te voederen. Haar moeder was overleden, ze kreeg de fles. Tegen negenen stak de wind zachtjes op. Het was meteen een stuk onaangenamer. In de verte zagen we ook de bewolking naderen.
Vanaf de estancia vervolgden we de ruta 29 verder naar de ruta 40. Het was nog steeds een mooie weg vol met guanaco's en klein soort struisvolgels. Met alle foto, film en koffie stops deden we ruim 2 uur over 60km. Pas na 1,5 uur kwamen we de eerste tegenligger tegen. Juist op het moment dat we dachten dat ze de weg voor ons alleen hadden aangelegd.
Na Tre Lagos was de weg geasfalteerd en verlieten we de ruta 40 naar El Chalten. De toeristservice bij het National Park gaf aan dat het ook morgen geen best weer zal zijn. De bewolking is morgen 100% en de wind zal toenemen tot 96 km/h, zeg maar windkracht 8. Vandaag was het circa 50 km/h, ook al best hard. Het advies van de toeristenservice was om morgen binnen te gaan zitten met een goed boek. De volgende dagen wordt het echter ook niet veel beter. We hopen morgen dan toch een klein wandelingetje te kunnen maken. Ik ben bang dat we de Fitz Roy, de stijle 3.405m hoge berg en blikvanger van dit gebied, niet te zien krijgen.
Vanavond zijn we weer eens uit eten geweest. Marja begon de dag met het voeden van een lam. Aan het einde van de dag voedde een lam Marja.