Wiener Schnitzel

4 oktober 2015 - Lüderitz, Namibië

We hadden met een bootje rond het schiereiland willen varen en daar nog een pinguin kolonie kunnen bewonderen. Maar helaas, het bootje ' doet het niet meer' zei men hier. Alternatief was een zeiltocht met een catemaran. We hebben het Zeepaardje, zoals de cat heet, zien liggen in de haven, maar de cat had geen mast. En een motorboot tocht van 8.00 tot 10.00 is ook niet echt aantrekkelijk.
Görke HausNa het ontbijt hebben we met Agnes, Ellen, Peter en Rob een wandeling door het stadje gemaakt en de Duitse architectuur uit begin 1900 bewonderd. Na de lunch hebben we de rustdag maar echt rustdag laten zijn en lagen we aan het zwembad van een van de beste hotels van Namibië. Nog maar even genieten, we vertrekken morgen naar de Namib woestijn waar we 3 nachten kamperen.
Onze eigen Windhoek BankVanavond hebben we de Duitse dag afgesloten met een Wiener Schnitzel mit Pommes Frites und einem kleinen Salatteller. Het was er een van een echt Duits formaat. Alleen de rauwe zuurkool ontbrak. Om ons vast voor te bereiden op de droogte van de woestijn hebben we het nodige vocht ingenomen, het Windhoek bier smaakt goed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl