Gouda

29 september 2015 - Cederberg, Zuid-Afrika

GoudaWe verlieten Kaapstad in noordelijke richting over de N7. De N7 is vanuit Kaapstad nog een geasfalteerde 4-baansweg. Al snel versmalt de weg naar 2 banen. Op zich geen probleem, geen files gezien. De afritten van de N7 gaan naar plaatsen als Goedgevonden, Eendekuil, Citrusdal (waar het heerlijk naar sinasappelen rook) en Gouda. Helaas lag Gouda te ver van de route af om daar even een kijkje te nemen. Dat is dan een nadeel van een groepsreis. Het was overigens pas de eerste dag met de gehele groep. De vorige 2 dagen in Kaapstad hebben we naar eigen idee ingevuld.
De groep bestaat uit 14 personen, allemaal stelletjes: Agnes en Rob, Ellen en Peter, Joke en Johan, Toos en Paul, Truus en Jan, Emma en Alex, en wij dan. Emma is de (Zuid-Afrikaanse reisgids en haar man Alfred de chaffeur. De kok Enock is de enige vrijgezel. Hij is nog zoekende.
Hoewel de route over de N7 ook best mooi was, werd het pas echt geweldig toen we rechtsaf de Cederbergen in gingen over een onverharde weg richting en voorbij Algeria.
Na de pas van ruim 1000m hoogte kwamen we bij een wijnboer. Voor 20 rand (euro 1,30) heb ik ook maar eens meegedaan met een wijnproeverij. Ik moet toegeven dat de mouserende wijn en nog 2 andere witte wijnen niet eens onaardig smaakten. Bij de overige wijnen weet ik weer waarom ik liever bier drink. Ik heb daarna maar een Windhoek biertje genomen.