Kabuki-za

15 oktober 2019 - Tokyo, Japan

Tokio, 15 oktober 2019
Vanmorgen stond de vismarkt op het programma. Normaal moet je hier erg vroeg voor op. Nu viel dit wel mee. De oude vismarkt is verhuisd. De nieuwe vismarkt schijnt niet zo leuk te zijn. Wat nog op de oude lokatie overgebleven is, zijn de winkeltjes en eetkraampjes. En daar hoef je niet zo extreem vroeg voor op. Om 7.30 uur vertrokken we met de metro naar de ‘vismarkt’.
Op de vismarkt merkten we dat het zeer toeristisch is. De prijzen waren ook toeristisch. Eén stukje sushi kwam al snel boven de 500 Yen. Eén zeeëgel was meer dan 1.000 Yen. Een stukje Wagyu biefstuk versierd met enkele zeeëgels kostte al 10.000 Yen. Helemaal top is een Kingscrab voor 35.000 Yen! Kortom genoeg om je ogen uit te kijken.  We hebben het één en ander geprobeerd. Het smaakte heerlijk!  De krab en het biefstuk hebben we maar overgeslagen.
Vervolgens wandelden we verder door wat exclusievere wijken. We zagen mooie gebouwen waaronder het Kabuki-za theater. Het idee ontstond om naar een voorstelling te gaan. Al begrijp je er niets van is een scene van een half uur wellicht leuk om van dit traditioneel Japans theater te zien. We besloten vanavond terug te gaan. Nu maar genieten van het licht en dus door richting het Keizerlijk paleis. Normaal zijn de tuinen te bezichtigen en kan je daaruit het paleis zien. Helaas, vandaag niet, of door het feit dat er gisteren een feestdag in Japan was, of door het feit dat de voorbereidingen voor de kroning van de nieuwe keizer al zijn begonnen. Dit gaat namelijk volgende week gebeuren.
We wandelden terug naar het Tokyo Station, gebouwd met als voorbeeld Amsterdam CS. En dat kon je wel zien ook. De metro bracht ons naar de Senso Ji tempel. De Senso Ji is een prachtig tempel complex. Dat vonden meer mensen. Het was waanzinnig druk. Vanaf het metro station liep een soort koopgoot met souvenir winkeltjes, restaurantjes en nog meer souvenir winkeltjes en restaurantjes.
Terug bij het Kabuki-za theater hebben we een act bijgewoond van ruim een uur. We hebben er niets van begrepen, het was erg statisch, maar gekgenoeg toch de moeite waard, hoewel ik het niemand zal aanraden.
(100 Yen is ongeveer € 0,85)

1. Twan:
    16 oktober 2019
    Leuk om je verhalen te lezen Marja, geniet ervan!
  2. M. Kokje:
    16 oktober 2019
    Wat een bijzondere dingen eten ze. Niets voor mij! Gelukkig dat jullie alles lusten! Het weer wordt beter dus geniet nog maar van jullie mooie reis! gr. ma
  3. Arie Visser:
    16 oktober 2019
    Hallo Ed en Marja de prijzen voor een stukje zijn niet mals 35000 yen is toch veel geld niet voor de gewone Japanner geniet verder van jullie bijzondere reis groet Arie en Nel
  4. Marja en Ed:
    16 oktober 2019
    Maar dat vlees schijnt wel mals te zijn!
  5. Arie Visser:
    17 oktober 2019
    maar jullie hebben het gekocht heb ik begrepen.
  6. Arie Visser:
    17 oktober 2019
    maar jullie hebben het niet gekocht heb ik begrepen.
  7. Marja en Ed:
    17 oktober 2019
    We hebben het inderdaad niet gekocht. Dat ligt ver boven ons budget...