Marmer

19 oktober 2017 - Perito Moreno, Argentinië

Puerto Rio Tranquilo - Perito Mereno
Om 8 uur zaten we met Toos, Paul, Marja en Ed in de boot richting de Marble Caves. Het was 10 minuten varen met de wind en de golven mee. De wind was echt niet minder dan gisterenmiddag, eerder juist harder. Een gigantische condor zweefde machtig op de wind. Het licht was wel beter. Hoewel het regende toen we wakker werden, kwam de zon nu regelmatig achter de wolken vandaan.
IMG_20171020_0591De grotten waren prachtig. Echt de moeite waard! De Engelstalige gids bleek maar enkele worden Engels te spreken. We hebben dan ook niet veel begrepen van wat hij zei. De beelden zijn er niet minder om.
De terugweg was een spektakel. De speedboot bleef dicht langs de rotsen varen om de golven schuin te nemen. Ondanks dat maakte de boot grote klappen op het water. De kustlijn dwong ons zo nu en dan wel recht tegen de golven in te gaan De boot kwam nog verder los en de klappen werden nog groter We moesten ons met 2 handen vasthouden om in de boot te blijven zitten
Na de boottocht hebben we de geplakte band opgehaald en vertrokken we richting Argentinië. We kozen voor de noordelijke route over Chile Chico. Het eerste deel in Chili langs het Lago Carrera staat als volgt beschreven:
"Sommige delen van de weg zijn steil, stenig en bochtig en vergt het nodige van uw rijvaardigheid. Neem alle tijd om dit traject rustig en voorzichtig te rijden en bovenal te genieten!" Het rijden gaf geen problemen. Ook niet onbelangrijk, de banden hebben het allemaal gehouden. Genoten hebben we zeker. Het was weer een prachtige route.
De grens met Argentinië gaf wederom  geen enkel probleem. We hebben de nodige stempels in record tempo bemachtigd. Na de grens is het landschap ineens compleet anders. De ruige bergen zijn weg. Wat overblijft is een vlakte met wat struiken en het zelfde meer dat hier alleen Lago Buenes Aires wordt genoemd.
In het plaatsje Perito Mereno vonden we een plekje aan een Laguna om te overnachten. Het heeft echter niets te maken met de beroemde Perito Mereno gletsjer. Ze hebben alleen dezelfde naam. De gletsjer hopen we volgende week te zien.

1. Arie Visser:
    20 oktober 2017
    Goede reis groet Arie en Nel.
  2. Toine:
    20 oktober 2017
    Inderdaad prachtige foto's van de grotten en de condor!
  3. Corine:
    Wauw enzo!!
  4. Wil van elsen:
    20 oktober 2017
    ik ben sprakeloos !!!!!!!!!
  5. M. Kokje:
    21 oktober 2017
    Heb de film gezien. Prachtig!
    Begrijp nu waarom jullie hierheen wilden!!
  6. Wil van elsen:
    22 oktober 2017
    waanzinnig wat een reis! en dan ook nog lam eten! heerlijk! geniet verder dan doe ik het ook !