Mount Tarumae

12 oktober 2019 - Sapporo, Japan

12 oktober 2019, Sapporo
Het bleek weer goed te zijn dat we eerst naar het visitor center gingen. We wilden naar de Koke No Domon gaan. Dit is een met mos begroeide canyon. Vandaar uit kan je de Mount Tarumae oplopen. De Mount Tarumae is een vulkaan die in 1981 nog is uitgebarsten.  Nu zie je er nog rook uitkomen. Op een kaart stonden een aantal rode kruizen. De canyon en een aantal wegen waren gesloten als gevolg van een aardverschuiving zo’n 20 jaar geleden.
Via de andere kant konden we met de camper via een onverharde weg een eind komen. Lopend resteerde nu slechts 400 hm. Het was droog, bewolkt en er stond een stevige bries. Eenmaal op de kraterrand stormde het pas echt. Het was een drukke route. Je kon merken dat het weekend is en we dicht bij Sapporo zijn.
We reden terug naar Lake Shikotsu voor een gebakje bij een heuse patisserie, heerlijk! Daarmee sloten we het camper avontuur op Hokkaido af. Met een opgeruimde camper reden we terug naar de kamperverhuurder in Chitose.
Met busje, trein en taxi bereikten we ons hotel in Sapporo. Het viel niet mee om in het centrum van Sapporo iets te eten. Alle restaurants bleken vol. Onze eisen voor een restaurant werden steeds afgezwakt. Chinese, Italiaanse en andere restaurants werden aanvankelijk nog overgeslagen. MacDonalds zou nu ook al goed zijn. Na meer dan 10 keer ‘Full’ gehoord te hebben vonden we uiteindelijk een plekje. We hebben toch weer lekker Japans gegeten.
Op het treinstation hebben we geïnformeerd naar de trein voor morgen. We moeten eerst met een ‘gewone’ trein naar Hakodate. Daar stappen we over op de Shinkansen naar Tokio. De Shinkansen, ofwel kogeltrein, is de hogesnelheidtrein van Japan. Deze trein rijdt met een gemiddelde snelheid van tussen de 300 en 350 km/uur. Vandaag en zondagochtend, zijn alle Shinkansens naar Tokio geannuleerd. Wij vertrekken iets na 12-en uit Hakodate. Onze reis is tot nu toe niet geannuleerd. Het hangt af van de schade die tyfoon Hagibis gaat aanrichten. Voor de zekerheid hebben we ook voor maandag stoelen in de treinen gereserveerd.
Het wordt spannend morgenochtend!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bart en Astrid:
    13 oktober 2019
    Gelukkig hebben jullie geen last van de tyfoon want dat is toch wel spannend doe voorzichtig en geniet van jullie mooie reis 😃👍🏼
  2. Arie Visser:
    14 oktober 2019
    Het blijft spannend jullie reis geniet er maar van groet Arie en Nel