Nakasendo trail

21 oktober 2019 - Magome, Japan

Magome, 20 oktober 2019
Na het Japanse ontbijt (miso soep, rijst, sardientje, gebakken ei en thee) reden we met de taxi terug naar het station van Yudanaka. Daarvandaan pakten we de trein terug naar Nagano. We dachten op de heenreis hier de boemeltrein gehad te hebben, maar dat bleek niet zo te zijn. Deze trein stopte veel meer en we moesten nog een keer overstappen ook. In Nagano stapte we op de sneltrein (geen Shinkansen) naar Kiso Fukushima. In Kiso Fukushima namen we de boemel. Een enkel spoor kronkelde langs de rivier naar Nagiso.
We gingen wandelend verder. We volgden de eeuwenoude Nakasendo postroute. Deze route voerde in de Edo periode (1603-1868) van Edo (het huidige Tokio) naar Kyoto. Een zijpad bracht ons naar een ruïne van een vroeger kasteel. Er waren slechts drie stenen van over. Na 4 km bereikten we Tsumago. Tsumago is een gerenoveerd dorp in de oude stijl van de Edo periode. Na de Edo periode werd de route niet meer gebuikt en de aanliggende dorpen liepen leeg. Tsumago is voor het toerisme weer in ere hersteld. Het resultaat is oud uitziende houten huizen en winkeltjes en veel toeristen.
We volgden de Nakasendo trail verder tot Magome. Een mooie route door de natuur. Magome is vergelijkbaar met Tsumago. We kwamen er pas tegen vijven aan. Het dorp ging sluiten. Gelukkig konden we nog wel in onze Minshuku ( soort Japanse herberg, waarbij je net als in een Rykosan op tatami en een futon slaapt). Het avondeten in de Minshuku bracht ons wat onherkenbaar voedsel, wat ik eerlijk gezegd niet echt lekker vond. Gelukkig bestond de maaltijd uit meerdere hapjes. Daar zaten ook erg lekkere tussen.
Tot slot zagen we het Japanse rugbyteam nog met 26-3 verliezen van Zuid-Afrika. Ik hoop dat we daar morgen geen last van hebben.