Pagode

29 oktober 2016 - Dali, China

Het stortregende vanmorgen. We hadden geen zin in de geplande fietstocht. Na een ontbijt op de kamer zijn we koffie gaan drinken bij Bakery88, een Duitse bakker. Uiteraard hebben we ons zelf verwend met een stukje taart bij de koffie. De appeltaart zou pas om 14.00 uur klaar zijn. Een goede reden om vanmiddag hier terug te komen.

20161029_130055 Dali - PagodesHet was erg gezellig bij de bakker en het bleef maar regenen. Het duurden dan ook wel even totdat het alternatieve plan was gesmeed. De mannen wilde graag de pagodes zien en een beetje bewegen. Met zijn 5-en liepen we naar de pagodes en de Congshen Temple. Eenmaal in de tempel stopte het regenen. Het was voor Chinese begrippen ook erg rustig in het complex. We konden zelfs foto’s en video’s schieten zonder Chinezen in beeld.

De dames kozen voor een massage en lunch.

Om 16.00 uur troffen we elkaar weer bij de Duitse bakker voor de appeltaart. Dat was niet afgesproken, maar we hadden blijkbaar dezelfde gedachten.

Inmiddels was het weer gaan regenen. Morgen vertrekken we gelukkig naar de warmte.