Taoïsme

23 oktober 2016 - Shangri-la, China

We reden met de taxi naar het taoïstische Quingyang Palace ofwel de Green Ram Temple. Volgens het taoïsme bevindt alles zich in een perfecte harmonie die niet statisch is, maar in voortdurende verandering. Het evenwicht wisselt steeds en niets kan bestaan zonder zijn tegendeel. Wie met de stroom van verandering mee gaat, kan de volmaakte mens worden.

P1020251 Chengdu - Green Ram TempleHet Taoïsme is van de Tai Chi, Yin en Yang, Wu Xing en Wu wei. Wat opvalt in de Green Ram Temple is dat de beelden en schilderingen van de priesters mannen met sikken zijn. Hoe langer de sik, hoe geleerder zij er uitzien. En dat terwijl je vrijwel nooit een chinees met snor, baard of sik ziet. De chinezen hebben een  zeer geringe baardgroei. Wij hebben toch wel aardige sikken gezien.

Het Renmin park was waanzinnig druk. Eigenlijk te druk om je terug te trekken uit deze stad met 14 miljoen inwoners. Na nog wat shoppen zonder resultaat zijn we naar het vliegveld gereden en naar Shangri-La gevlogen.

PS. zie de oorpeuteraars van gisteren op de foto's van vandaag.In het Renmin park is het oorpeuteren inmens populair.