Vorst

18 oktober 2017 - Puerto Río Tranquilo, Chili

Reserva Nacional Cerro Castillo - Puerto Rio Tranquilo
IMG_20171020_17516Het was prachtig buiten. De verse witte sneeuw op de bomen stak scherp af tegen de strak blauwe lucht. We maakten de kleine wandeling van gisteren naar het meer opnieuw door dit schitterende park. Het was echt genieten. Ook de eerste kilometers op de weg waren bijzonder mooi. Het was nog -1,5gr C. De bomen bleven mooi wit.
Bij het verlaten van het Reserva Nacional Cerro Castillo kwamen we onder de sneeuwgrens en hield het asfalt op. De laatste 100km  waren vandaag onverhard. IMG_20171020_5463En dat hebben we geweten ook: lekke band nummer 3. De linker achterband die we hebben moeten vervangen heeft het gehouden, nu was rechts achter aan de beurt.
We bereikten Puerto Rio Tranquilo nog in de middag. Gelijk bij het eerste buro informeerden we de excursie naar de Marble Caves. Het plan was nog vanmiddag te gaan. De Patagonische wind waaide echter hard over het meer. De beste tijd schijnt 8 uur in de ochtend te zijn. Dan is er minder wind en is het licht beter. We hebben voor morgenochtend geboekt.
Bij het benzinestation hadden ze ook hier gas. De garage zat 2 straten verder en kon de band maken. Helaas pas na vijven omdat er geen elektriciteit was in het dorp. Dat was jammer. Het leek wel kerst in het dorp. In bijna iedere elektriciteitspaal hing een mannetje. Geen kerstman dan maar een monteur. We hadden juist ook voor een camping gekozen met elektriciteit om alle apparaten weer op te laden. Deze camping zou verder nog wifi en een warme douche hebben. Het is daarom hier denk ik ook waanzinnig druk. Er staan hier nog 2 tentjes en er arriveerde later nog een camper. In de camper zat een Nederlands echtpaar, Ed en Marja. Ze hebben een camper gehuurd in Santiago en rijden hiermee naar Punta Arenas.  Het grootste deel hebben ze dezelfde route gereden als wij. Grappig toch.
Pas om een uur of 9 hadden we stroom op de camping. Nog even snel zo veel mogelijk batterijen opladen, de vorige 3 reisverslagen plaatsen en al eerder geselecteerde foto's uploaden. De foto's staan wat door elkaar en de locatie klopt niet. Als je de verslagen allemaal hebt gelezen kan je ze vast wel plaatsen. Zo niet, ook niet erg, geniet gewoon van de beelden! Er staan inmiddels ook 3 korte video's van de tocht op de Villaricca vulkaan op de site.
De geplakte band halen we morgen op na het bezoeken van de grotten.
PS. De douche was gewoon koud.

1. Arianne:
    19 oktober 2017
    Leuk verslag! En hilarisch, jullie hebben stalkers, Ed en Marja...
    Heerlijk genieten verder!
  2. Jos en joke:
    19 oktober 2017
    Het begint op een spannend boek te lijken. Nog een Ed en Marja?
  3. Anja:
    19 oktober 2017
    Leuke verslagen Ed, we rekzen lekker mee zo :-)
  4. Marjan:
    Wat een mooie reis !!!
  5. Hein:
    20 oktober 2017
    Wat een avonturen zeg Ed! Heel leuk om jullie te volgen aan de andere kant van de wereld en prachtige foto's te zien! Goede reis nog en hopelijk is het nu afgelopen met de lekker banden :-)
  6. M. Kokje:
    20 oktober 2017
    Hebben jullie nu nog niet genoeg sneeuw gezien? Wel mooi he? Wordt het ook nog zomer op jullie reis?
  7. Arie Visser:
    20 oktober 2017
    Jullie zitten al vroeg in de Winter maar je geniet er van goede reis verder groet,
    Arie en Nel.
  8. Harry Eichholtz:
    20 oktober 2017
    Geweldig en mooie foto's vooral die van de condor super👍
  9. Claudia van elsen:
    26 oktober 2017
    Loop een beetje achter met lezen maar dat is eigenlijk best wel lekker. Net of ik in een boek aan het lezen ben...... super om je verhalen te lezen Ed!