Ruta Faro Caballo Santoña

Woensdag 18 mei 2022
#spanje, #santoña, #FaroCaballoSantoña
#iberia, #portugal, #camperreis, #vanlife
Iberia 2022 dag 7
We pakten de fietsen naar het begin van onze wandeling, de Ruta Faro Caballo Santoña. We liepen de route met de klok mee en begonnen zo met fraaie uitzichten over Santoña, Laredo en het Parque Natural Marismas de Santoña. De route was verhard tot aan de Faro Del Pescador, de eerste vuurtoren op de wandeling. Met een smal rotsig bergpaadje ging het door tot de tweede vuurtoren, de Faro del Caballo. De Faro del Caballo kan je vanaf het pad niet zien. Hiervoor moet je de steile 700 treden tellende trap afdalen. De trap naar beneden geeft schitterende uitzichten. De Faro del Caballo valt tegen, die is echt lelijk en vervallen. Hier geldt ook weer, de weg is vaak mooier dan het doel! De trap omhoog was een behoorlijke work-out. De 700 treden zijn 700 hoge treden.
Na dit hoogtepunt van de wandeling liep de route gestaag naar beneden tot aan onze fietsen. Tot het dorp hoefden we alleen maar te remmen. In het dorp zochten we een restaurant om paella te eten. Dit zagen we nergens op de kaart staan.  Na een biertje en enkele sardientjes hebben we een pizza genomen.
Muziek:
Smooth Sailing (with Guitar) van Audionautix is gelicentieerd onder een Creative Commons Attribution 4.0-licentie. https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Artiest: http://audionautix.com/
Vond je de video leuk?
Geef hem dan een like en abonneer je op mijn kanaal:
Visum nodig?
camper roadtrip spanje, camperreis noord spanje, noord spanje, spanje camper, camper spanje, onze campperreis door spanje, camperreis spanje, spanje met de camper, buscamper, camperreis, spanje, vanlife, ek@pictures, orio, santoña, santona, bahia de santoña y laredo, santoña (city/town/village), santander, #vanlife
santoña, faro del caballo, faro del caballo santoña, ruta faro del caballo, faro del caballo santoña cantabria, caballo, santoña faro del ballo, rutas santoña, barco santoña, faro de santoña, que ver en santoña, santoña en barco, faro de el caballo, que hacer en santoña, santoña cantabria, faro del caballo barco, barco turístico santoña, barco al faro del caballo, senderismo faro del caballo, comer en santoña, turismo santoña, trekking santoña, faro caballo