San Sebastian

15 mei 2022 - San Sebastián, Spanje

San Sebastian / Donostia
Zondag 15 mei 2022
San Sebastian (of Donostia op zijn Baskisch)
#spanje, #sanSebastian, #donostia
Na de lunch reden we met de campers naar San Sebastian (of Donostia in het Baskisch). We parkeerden de campers op een geschikte parkeerplaats waar we zouden kunnen overnachten. We fietsten vervolgens naar het centrum en wandelden om de berg Urgull naar Parte Vieja, de oude stad. Onderweg hadden we uitzicht op het Isla de Santa Clara en het Playa de la Concha. In de Parte Vieja bezochten we de basaliek Santa María del Coro. Op een pleintje werd Pelota basca beoefend. Baskische Pelota is een populaire, historische en traditionele balsport die wordt beoefend in de regio Baskenland. De sport bestaat uit een aantal verschillende spellen met verschillende regelsets, elk bestaande uit verschillende aantallen spelers, teams en uitrusting. De mannen die wij zagen waren wat aan het oefenen.
Het begon zachtjes te regenen. We vonden een restaurantje om te schuilen met een biertje en een pintxos. Het was goed, want het begon echt te stortregenen. Na een uurtje viel het wel weer mee en was het droger dan voorspeld. We aten tapas in een ander restaurant en sloten af met een heerlijk ijsje bij een gelateria. Na de regen bezochten we nog de Catedral del Buen Pastor.

Muziek:
Vaquero Perdido - The Mini Vandals
Vond je de video leuk?
Geef hem dan een like en abonneer je op mijn kanaal:
Visum nodig?
san sebastian, sebastian, san sebastián, san sebastian spain, san sebastian tarifi, pintxos san sebastian, where to eat in san sebastian, things to do in san sebastian, best pintxos in san sebastian, tapas san sebastian, san sebastian españa, san sebastian pintxos, clasica san sebastian, san sebastian donostia, que ver en san sebastian, san sebastian pais vasco, san sebastian cheesecake, san sebastian travel guide, donostia san sebastian klasikoa, san sebastián españa