China 2016

9 september 2016 - Gouda, Nederland

vlag chinaChina 2016

Volgende maand hopen we naar China te reizen. Hopen, want sinds 2 weken is het allemaal onzeker. Als voorzorg voor de G20 top in Hangzhou heeft China de regels voor een aanvraag van een visum verscherpt. Indien je paspoort na 1 januari 2014 is uitgegeven, dien je bij de aanvraag ook kopieën van alle pagina's van je oude paspoort te overleggen. En ja, onze paspoorten zijn van na 1 januari 2014. En ja, we hebben onze oude paspoorten niet meer (en ook geen kopieën). Zo als het er nu dus voorstaat kan deze reis dus helaas niet doorgaan. Maar er is nog hoop. De G20 top loopt maandag 12 september af. Men hoopt dat dan de oude regels weer van kracht zijn. Vermoedelijk is dat na de 15e. De 16e is echter een vrije dag, dus vanaf de 19e is onze aanvraag voor een visum hopelijk mogelijk. Het moet dan opschieten, want vanaf 1 oktober zijn ze daar weer een weekje vrij. Wij hopen 6 oktober toch nog te kunnen vertrekken!

Mocht onze reis doorgaan, dan zal ik evenals voorgaande jaren proberen dagelijks een blog en foto's te plaatsen. Uiteraard is het een en ander afhankelijk van de beschikbare tijd en wifi of internet mogelijkheden. Hopelijk lukt het ook om wat kleine filmpjes te maken zoals tijdens de Innsbruck Rundtour. Om ons te volgen kan je je het best aanmelden via deze site. Je krijgt dan vanzelf een email bij ieder nieuw bericht.

Voordat we vertrekken post ik nog een update over de aanvraag van de visa. Tot die tijd kan je nog genieten van onze vorige reizen zoals die van vorig jaar naar Afrika of in 2015 naar de Verenigde Staten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl