Naar Nick

14 mei 2022 - Astigarraga, Spanje

20220513_070122Donderdag 12 mei 2022
Vanochtend begon de vakantie met het verzamelen van de spullen en het inpakken van de camper.
Het was even goed nadenken wat we voor 6 weken mee zouden nemen, zolang zijn we niet eerder met de camper weggeweest. Iets voor vijven verlieten we Gouda. We kozen voor een tolvrije route naar San Sebastiaan. We zijn gekomen tot Thuin in België. We stonden daar bij de abdij van Aulne, een gigantische ruïne die zeker eens een bezoekje waard is. Dat geldt trouwens voor de gehele streek.

20220513_210012Vrijdag 13 mei 2022

Google had gisteren 3 tolvrije routes aangegeven. We wilden niet de route over Parijs volgen. We hebben een muntje opgegooid voor de routes over Le Mans en Reims. Reims had gewonnen. De mooie plek in Thuin had ons wel een beetje uit de richting gebracht. De route over Parijs was nu een half uur korter. We zijn toch maar over Parijs gereden. We kwamen niet door Parijs, maar de buitenste ring stond al wel behoorlijk vol. Dat half uur hebben we in de files weer verloren.
Op de camperplaats in Cubzac-les-Ponts genoten we van de zonsondergang. Daarna werden we door de plaatselijke ‘assocation’ uitgenodigd om een bubbels wijn te drinken. We accepteerden de uitnodiging en hadden een gezellige avond in gebrekkig Engels en nog gebrekkiger Frans.

20220514_215358Zaterdag 14 mei 2022

Cubzac-les-Ponts ligt net ten noorden van Bordeaux. Een groot deel van de rijksweg naar het zuiden is tolvrij. Zo nu en dan moesten we eraf om tolvrij te blijven rijden. Tot Bayonne ging dat best vlot. Maar vanaf Bayonne schoot het niet meer op. Veel drukte, verkeerslichten en rotondes haalden de vaart er helemaal uit. Via Biarritz en Saint-Jean-de-Luz bereikten San Sebastian in Spanje. We hadden met Nick en Sara afgesproken op een P in Astigarraga. Het was fijn om hen na 7 maanden weer te zien. We maakten met zijn 4-en nog een wandelingetje van een kleine 4 km.

1. Jopie:
    21 mei 2022
    Geniet van het samen zijn ♥️
  2. Arie Visser:
    21 mei 2022
    Leuk dat jullie weer op reis zijn en dat je daar je zoon ontmoeten geniet van de reis . Plezier groetjes Arie en Nel
  3. Sara:
    Leuk!!
  4. Renee:
    21 mei 2022
    ziet er goed uit, mooie zonsondergang inderdaad Geniet ervan!