Lagos de Covadonga

27 mei 2022 - Meren van Covadonga, Spanje

Om de drukte op deze vrijdag voor te zijn besloten we om eerst de berg op te rijden en boven te ontbijten. Dat bleek een goede keuze. We reden rustig de berg op en de mist in, dat was dan wel jammer. Ondanks de mist was het toch een mooie weg. Breed genoeg om elkaar te passeren, hoewel dat maar een enkele keer nodig was. Lastiger waren de velen koeien op de weg waar we soms letterlijk omheen moesten slalommen. Naar mate we hoger kwamen werd de mist dunner. De zon kwam er zo nu en dan doorheen en het uitzicht werd nog mooier. Al voor het eerste meer waren we boven de mist en konden we het landschap in haar volle glorie bewonderen.
Tijdens het ontbijt liep het kleine hoogste parkeerterrein al aardig vol. De meeste mensen liepen wat over het gras naar het meer. Andere klommen de rand tussen de meren op, zodat je uitzicht had over beide meren. Wij wilden de 7km lange rondwandeling om beide meren doen. We waren eigenlijk bang dat dit een druk wandelpad zou zijn. Dat viel gelukkig mee. De meeste mensen leken niet te komen om te wandelen. Het zien van de 2 meren van Lagos de Covadonga was blijkbaar genoeg. Mooier dan mooist kan het ook niet worden.