Afslag

6 oktober 2017 - Isla de Maipo, Chili

Santiago - Isla de Maipo
De taxi naar de kamperverhuurder was stipt op tijd. Het was ongeveer 3 kwartier rijden. Het duurde ongeveer 3 uur om de papieren door te nemen, te ondertekenen en de instructie te ontvangen. De camper oogt wel erg klein na de 30 voet camper in de VS in 2014. Ik denk dt deze maar net de helft is. Nog even boodschappen doen in een Amerikaans aandoende superstore, en dan, op weg naar het zuiden, op weg naar Patagonië.
De verhuurder zat net ten noorden van Santiago. We moesten dus nog langs Santiago naar het zuiden, Er is een snelweg rond Santiago, dus dat zou geen probleem mogen zijn. Alleen we misten een afslag, De navigatie pakte meteen een andere route, dat leek ons dus geen probleem. Helaas vond de navigatie dat we nu maar dwars door Santiago heen moesten. En het was druk op vrijdagmiddag. En ook hier hebben ze wegopbrekingen en omleidingen. Bovenverwachting waren we ineens toch wel snel uit deze metropool en maar een kwartier later dan Toos en Paul die een file op de snelweg hadden gehad.
In Isla de Maipo zijn meerdere campings. Kiezen is met zijn 4-en dan lastig. Alle campings waren overigens erg rustig. Eigenlijk waren ze allemaal leeg. Een enkele was ook nog gesloten. Het seizoen is amper begonnen...
Na een heerlijk Austral Calafate biertje en een glas Chileense wijn in het zonnetje moesten we aan het werk. De bagage moest nog een plekje krijgen in de camper. Er is toch meer bergruimte dan je op het eerste gezicht denkt. Geen probleem dus. Het lukte Paul om zonder aanmaakblokjes, kranten en spiritus maar  met enkele takjes de BBQ aan te krijgen. Geweldig!  De spareribs waren heerlijk!
Bij het aansteken van de verlichting bleek de camper van Toos en Paul geen stroom te hebben. Na wat speurwerk bleek er een zekering los te zitten. Alles werkt nu weer. Een stukje Ducktape doet wonderen.

1. Ineke Dijkstra:
    7 oktober 2017
    Veel plezier. Wij volgen jullie.
  2. Hein:
    7 oktober 2017
    Wat leuk om jullie zo te volgen ! Goede reis en geniet !
  3. Wil van elsen:
    7 oktober 2017
    nooit de deur uit zonder ducktape!! goeie reis!
  4. Ingrid Van Elsen:
    8 oktober 2017
    Leuk om te volgen! Geniet van jullie reis!
  5. Jopie:
    8 oktober 2017