Het einde van de wereld

30 oktober 2017 - Punta Arenas, Chili

Punto Arenas  - Fin Del Mundo
Vanaf Punto Arenas pakten we de Ruta 9, ofwel de Ruta Fin Del Mundo weer op. We reden verder langs de kust van de straat van Magallan naar het zuiden. Na P1050029ongeveer 60 km ging de weg onverhard verder. De weg was niet al te best, maar we hebben veel slechtere wegen gehad. De kuilen en stenen hielden ons niet tegen. Uiteindelijk konden we toch niet verder. Een hek markeerde het einde van de weg. Er stonden 5 borden die aangaven dat je nog 4 km verder kon richting een vuurtoren. Dan eindigt het Zuid-Amerikaanse continent.
Er was een pad wat we verder te voet volgden. Na een paar honderd meter hield ook het pad op. We konden verder over het strand. We liepen over zand, keien en rotsen tegen de harde wind in. Heerlijk in de zon, dat dan wel. Het was overigens geen afzien, het was intens genieten van de wandeling en het schitterende uitzicht op de Straat van Magallan en de eilanden met prachtig witte bergen verder in het zuiden. Het was kraak helder. Mooier konden we het niet krijgen.
Na 6 km wandelen en klauteren bereikten we het einde van de wereld.

1. Toine:
    Kun je weer afvinken!
  2. Sophie:
    31 oktober 2017
    Wat een mooie verhalen en prachtige foto’s nog veel mooie momenten op jullie trip , lieve groet uit Gouda
  3. Jos en joke:
    31 oktober 2017
    Wij sluiten ons helemaal aan bij Sofie en Adrie:)
  4. Hein:
    31 oktober 2017
    Top! Wat een fantastische foto's zeg! Nog een goede reis !
  5. M. Kokje:
    1 november 2017
    Was het einde van de wereld ook het einde van jullie prachtige reis? Een goede terugreis en tot ziens!