Patagonia

28 september 2017 - Gouda, Nederland

Patagonia
Patagonia Single cabinOp woensdag 4 oktober vertrekken we voor een kleine maand naar Patagonia. We vliegen van Amsterdam over Madrid naar Santiago. In Santiago halen we onze 4x4 camper op waarmee we naar zuiden rijden. We hebben daar niets gepland of gereserveerd. We moeten alleen binnen 4 weken in Punta Arenas zijn. De uitgestippelde route is ongeveer 5.000 km lang. Zeker 25% van de weg is onverhard. Indien we tijd over hebben, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen, tikken we Vuurland nog aan. Niet voor de zuidelijkste stad op aarde (Ushuaia), maar voor de op 1 na grootste pinguïnsoort: de Koningspinguïn. Begin november vliegen we vanaf Punta Arenas over Santiago en Madrid terug naar Amsterdam. Patagonia is zeer dun bevolkt. Het belooft een indrukwekkende natuurreis te worden. Ik probeer mijn dagelijkse blog weer bij te houden, maar ga ervan uit dat we geen dagelijks internet zullen hebben.

1. Bart en Astrid:
    28 september 2017
    Wat een gave reis hebben jullie weer geboekt wij gaan jullie weer volgen hoor.Wij wensen heel veel plezier en een goeiereis Gr Bart en Astrid x
  2. Toine:
    28 september 2017
    Namens Anja en mij alvast veel plezier en we leven via de blog graag mee.
  3. Wim Antonissen:
    28 september 2017
    Prachtige reis. Mijn nichtje zit nu 2 weken in La Serena voor een onderzoek naar smeltende gletsjers tot en december. Tip: Reserva Nacional Pinguino de Humboldt.
  4. Renee:
    28 september 2017
    we gaan het natuurlijk volgen!! in ieder geval voor straks een goede vlucht en een veilige landing, groeten aan Toos en Paul
  5. Ed Kokje:
    28 september 2017
    Dank jullie Astrid, Bart, Toine en Anja.
    Wim, bedankt voor de tip, maar La Serena ligt nog ten noorden van Santiago. Dat gaan we niet redden in deze vakantie. Misschien een andere keer. En als we voor pinguïns gaan, dan gaan we voor de Koningspinguïns op Vuureiland.
    Renee, de groeten aan Toos en PAul heb je bij deze denk ik wel gedaan. Zij volgen de blog ook.
  6. Arie Visser:
    29 september 2017
    Ed en Marja het belooft weer een mooie reis te worden veel plezier.
    Groet Arie en Nel
  7. M. Kokje:
    29 september 2017
    Ed en Marja, ik wens jullie een heel mooie vakantie en het wordt vast een mooie film. Ma Kokje
  8. Corine:
    29 september 2017
    Ben weer heel benieuwd naar jullie avonturen!!! Veel reisplezier!!
  9. Arianne:
    29 september 2017
    We gaan jullie avontuurlijke reis volgen! Enjoy, relax & have fun, fam Kokje!!
  10. Hein:
    30 september 2017
    Cool :-) Goede reis samen !
  11. Petra Kleinjan:
    30 september 2017
    Klinkt weer helemaal geweldig Verheug me nu al op de foto's en verhalen. Een heel goed reis gewenst!
  12. Paul en Fenny:
    2 oktober 2017
    Hoi Ed en Marja. Ga er van genieten! Leuk om de verhalen op deze manier te volgen.
  13. Harry:
    3 oktober 2017
    Goede reis morgen !
    We gaan meegenieten 😊
  14. Marco:
    3 oktober 2017
    Beste Ed, en Marja natuurlijk

Wat een fantastische reis moet dit voor jullie worden. Zoveel indrukken op te doen in 5000 km en hopelijk ook hernieuwde energie opdoen voor de toekomst die voor jullie ligt. Ik ga zeker deze pagina in de gaten houden. Heel veel plezier samen, geniet er van!
  15. Marc:
    4 oktober 2017
    Hoi Ed en Marja,

Geweldig zo reis, veel plezier en lekker genieten.