Maglev

4 november 2016 - Shanghai, China

We hadden het al eerder kunnen vermelden, maar het Holiday Inn Hotel voldoet aan onze minimale eisen voor een comfortabel hotel: een ruime kamer, een warme douche, een zacht bed (itt de plank met een deken) en een ontbijt. Eigenlijk zou een kachel nog bij de eisen moeten staan, maar gezien de temperatuur hebben we deze niet nodig. (uiteraard geen kachel hier, we zitten ten zuiden van de Gele Rivier).

P1020742 ShanghaiHet Peoples Park viel wat tegen. Het was netjes verzorgd, zag er goed uit, maar er was weinig te zien. Er zaten wat ouderen te kaarten en te Mahjongen en er waren er een paar aan het Tai Chi –en. De banken op de Bund waren wel de moeite waard. De gids van gisteren had de tip gegeven om de banken binnen te lopen en van binnen te bekijken. De plafonds hebben de culturele revolutie overleefd en zien er prachtig uit. Ook het Waldorf Astori Hotel was het bekijken meer dan waard.

20161104_213008 Shanghai - MaglevOm 21.20 uur vertrokken we met de Maglev naar het Shanghai International Airport. De Maglev is de magnetische trein die speciaal voor de Olympische Spelen is gerealiseerd. Weer zo’n Chinees prestige project. De hoge snelheidstrein rijdt meer dan 400km/h. Helaas gaat hij ’s avonds niet harder dan 300km/h. Maar met die snelheid was het ook al leuk zweven.