Ochtendgymnastiek

8 oktober 2016 - Beijing, China

Na een Chinees ontbijt zijn we met de metro naar het park bij de Tempel van de Hemel gereden. Leuk hoe, voornamelijk wat oudere Chinezen, hier bezig zijn. Er Ochtendgymnastiekwordt veel gesport, ongelofelijk hoe lenig en fit die Chinezen nog zijn. Het bekijken van al deze activiteiten was eigenlijk veel leuker dan de Tempel van de Hemel zelf. Uiteraard hebben we meegedaan met dansen, fitness en fietsen. We hebben nog geprobeerd die Chinezen aan het tafeltennis te krijgen, maar dat is niet gelukt.

Na al deze inspanning en een uiteraard ook Chinese lunch gingen we, weer met de metro, naar de Verboden Stad. De metro is trouwens hyper modern en werkt perfect. Voordat je de metro inkomt wordt je tas of rugzak nog gescand. Misschien ook een idee voor in Nederland?

We waren op tijd bij de Verboden Stad. Op tijd, want er mogen per dag slechts 250.000 mensen in.P1000490

De Verboden Stad is het hart van Beijing. In de tijd van de Mongolen was dit het binnenste en het belangrijkste. Tijdens de Ming en Qing dynastieën is het verder uitgebreid en ommuurd. Hier woonde de keizer. Tot 1911 was het verboden voor iedereen die niets met het hof te maken had. Het immens grote complex telt 9.999 kamers. Gelukkig hebben we ze niet allemaal gezien. Eigenlijk zie je zo ie zo niet veel van de binnenkant. Je mag nergens in. Maar de binnenplaatsen en de gebouwen zijn al mooi genoeg.

P1000533Achter de Verboden Stad ligt de Kolenheuvel. Vanaf hier hadden we een prachtig uitzicht over Beijing. Er was trouwens zeer weinig smok. Het was kraak helder. We konden zelfs de Euromast zien.

Tot slot moest de Peking Eend het nog ontgelden: heerlijk.

PS. Facebook is hier in China niet bereikbaar. De social media zijn in China verboden. Recties op facebook kunnen wij dus nu niet lezen. Je kan ze wel kwijt op http://ekpictures.reislogger.nl

1. Harry:
    9 oktober 2016
    Dus genoten van de Peking eend
  2. Marja en Ed:
    15 oktober 2016