Tibet

17 oktober 2016 - Langmusixiang, China

P1010528 Xiahe - LangmusiHet heeft licht gevroren vannacht. Het was kraakhelder. En dat was het de gehele dag. Dat gecombineerd met de sneeuw van gisteren gaf hele mooie plaatjes. Kijk en geniet!

We hadden een reis van 4 uur naar Langmusi op het programma staan. Die busreis hebben we ook wel gemaakt, maar bij lange na niet in 4 uur. Het landschap was gewoon te mooi om hier snel doorheen te rijden. We hebben veel fotostops gehouden en stukje gewandeld.

In TibetIn Langmusi was daarom geen tijd meer om een klooster te bezoeken. Geen probleem, er komen er nog genoeg. We hebben wel een wandeling langs de rivier stroomopwaarts gemaakt. Het was een hele mooie wandeling. Terug op de kamer zagen we echter op de GPS dat we de grens met Tibet waren overgestoken. Er is geen grenspost op dat kleine paadje. Gelukkig hebben we geen controle gehad. Er worden hier wel mensen voor veel minder een half jaar opgesloten.

Marja op kamer in LangmusiHet hotel staat omschreven als comfortabel. Dat geldt ongetwijfeld voor veel dingen. Maar zonder verwarming in het hotel zou ik het toch niet comfortabel willen noemen. Op onze kamer is het steenkoud. We zitten hier op 3360m en ze verwachten vannacht hier -8grC.

1. Petra:
    18 oktober 2016
    Heb je de koude nacht in het comfortabele hotel overleeft?
  2. Toine Verdiesen:
    18 oktober 2016
    Lekker knus tegen elkaar aan!
  3. Harry:
    18 oktober 2016
    Dan maar een liefdes nestje gemaakt!
    Wij hebben in 2013 ook handschoenen en muts moeten kopen !
    Gaan jullie ook de luchtbegraafplaats bekijken? Zeer bijzonder.
  4. Renee:
    18 oktober 2016
    O wat mooi toen wij die bustocht maakten was het mistig ik zie nu wat wij daardoor niet konden zien Prachtig Dit was overigens ook de rit waar in ik werd aangevallen door een losgebroken hond
  5. Anja:
    18 oktober 2016
    Prachtig. Doet me zo aan Nepal denken allemaal! Geen last van de hoogte?
  6. Marja en Ed:
    18 oktober 2016
    Ja, we hebben de koude nacht overleefd. Lees in de volgende blog hoe we dat gedaan hebben. Enne, we moeten nog een nacht...
    We hadden handschoenen en muts mee, maar hadden niet verwacht dat we die op de hotelkamer aan moesten.
    We zijn niet naar de begraafplaats geweest, maar werden in onze wandeling wel begeleid door de gieren.
    We zijn nu maximaal tot 3670m geweest en hadden daar geen last van de hoogte. Ook geen hond gezien op die hoogte.
  7. Arie Visser:
    22 oktober 2016
    je moet er wel wat voor over hebben als je zo hoog in de bergen ben
  8. Marja en Ed:
    23 oktober 2016
    Ja, maar het is het meer dan waard.