Koud

18 oktober 2016 - Langmusixiang, China

Het was koud vannacht, erg koud. We waren best bezorgd hoe we hier de nacht door moesten komen. Voor we het bed indoken zaten we al met alle kleren aan, dus ook een jas en muts. We hadden nog een deken gevonden, maar geloofde eigenlijk niet dat dat voldoende zou zijn. Onverwacht kwam de redding. Het hotel deelde extra dekbedden uit. Met 2 dikke dekbedden moet je een eind komen, helemaal toen ze in een 2e ronde nog elektrische dekens uitdeelden. In een voorverwarmd bed was het wel te doen. Alleen buiten de dekbedden bleef het steenkoud. Toch maar slapen met de muts op. Uiteindelijk hebben we heerlijk geslapen.

En dan ‘s ochtends weer onder je dekbed vandaan, brrr.

P1010626 Langmusi - Kurte kloosterEenmaal buiten in het Kurte klooster werd het al snel warm. Het was wederom een stralende dag. Tijdens de 1 uur durende preek van onze gids kon laag voor laag afgepeld worden. Na de preek bleek pas waarom die zo lang duurde. Het klooster was op vakantie. Er waren slechts 2 gebouwen open. De school, maar daar werd dus les gegeven en een soort mausoleum van de elfde lama.

P1010707 Langmusi kloofWe verlieten het klooster aan de achterkant en liepen de Langmusi kloof in. Een prachtig stukje natuur. Na de picknick klommen we over een hier in de Himalaya bescheiden top van 3670m terug naar Langmusi. Wat gebedsvlaggetjes op zo’n top zijn best leuk en kleurig voor een foto, maar de gehele top leek meer op een vuilnisbelt. Hij hing en lag helemaal vol met die vlaggen.20161018_134639 Langmusi top (3670)

Uiteindelijk was in de middag de temperatuur verder opgelopen en kreeg ik wel zin in een biertje op een terras. We liepen het dorp in. En wat we eigenlijk niet hadden verwacht, we vonden het wel.

1. Harry:
    19 oktober 2016
    Ja Marja en Ed dat was geen rommel, maar dat zijn gebedsbriefjes die iedereen daar naar de goden gooit! Ze zij van heel dun papier om op te kunnen stijgen
  2. Corine:
    19 oktober 2016
    Wat een prachtige reis en foto's!! Opa wil alleen met Marja naar de kapper zodat ze met de (Chinese) kapper kan praten over de reis! Xxx Co
  3. Marja en Ed:
    19 oktober 2016
    Ja Harry, ik weet dat het geen rommel is, maar zo toont het wel. 1 zo'n piramide van vlaggen of een aantal pijlen is wel mooi, dit ontsiert de bergen. Dan vind ik een top met een kruis erop toch mooier.
    Goed idee Corine, ze heeft dan heel veel te vertellen. Ik weet niet of opa daar wel haar genoeg voor heeft.
  4. Corine:
    20 oktober 2016
    Gisteravond met Ivo alle foto's nog eens met de diashow gekeken....Prachtig!!!!
  5. Marja en Ed:
    22 oktober 2016
    En er komen er nog meer...