Waka Waka

30 oktober 2016 - Yangshuo, China

Het was een lange saaie reisdag. Er is weinig bijzonders gebeurd. Of het moet zijn dat de Waka Waka in mijn tas voor de ruimbagage in het vliegtuig door de scan werd gedetecteerd. De regels voor bagage zijn in China behoorlijk aangescherpt. Aanstekers, batterijen en accu’s mogen niet meer mee in de ruimbagage. Aanstekers mogen zelfs niet mee in de handbagage. Omdat mijn Waka Waka gezien was moest ik deze uit mijn tas halen. 1 reisgenoot maakte het zichzelf lastig door een aansteker te verstoppen achter zijn broekriem. Bij de uitgebreide fouillering werd deze aansteker toch gevonden. Hij mag van geluk spreken dat hij nog mee mocht met de vlucht.

20161030_100147 Dali - vertrekWe ontbeten om 8.30 uur bij de Duitse bakker. Om 10.00 uur vertrokken we met de bus vanuit Dali. Het weer bleef slecht. Het heuvelachtige landschap kon ons niet bekoren. Er werd veel geslapen in de 7 uur durende busrit naar Kunming. Om 19.00 uur vlogen we naar Guilin. Het was maar 5 kwartier vliegen. Daarna nog een busrit van ruim een uur. Om 22.00 uur arriveerden we in ons hotel in Yangshou.