Karstgebergte

31 oktober 2016 - Yangshuo, China

Vanmorgen ben ik het ontbijt maar eens begonnen met een loempia. Het is eigenlijk niet zo goed bevallen. Verder was het ontbijt westers en het meest uitgebreid van wat we tot nu toe hebben meegemaakt. Het beleg op de toasten is, zoals overal, beperkt tot ei en jam.

P1020613 Yangshou - ondertussen bij de kookcursusVanmiddag stond de Chinese kookcursus op het programma. Marja heeft deze cursus gevolgd. De zelf bereide gerechten smaakten uitstekend.  Ze heeft de recepten meegenomen.  Deze gerechten komen vast nog eens op het Windhoek menu.

Yangshou - RaftenZelf heb ik een fiets, raft, wandel, fiets –tocht gehouden. Wilfred heeft maanden in Yangshou gewoond en wist ons per fiets mooie plekjes te laten zien van dit bizarre landschap. Het Karstgebergte waar we ons nu bevinden bestaat uit velen steile bergen van een paar honderd meter hoog. Tussen deze bergen is het vlak, echt vlak.

Vanaf het raft was het uitzicht op het Karstgebergte schitterend. Heerlijk achterover op een stoeltje met de camera in de ene hand en een biertje in de andere genoten we van het uitzicht. Raften is misschien een groot woord. Echt spannend is het niet. De bamboo rafts overleven de kleine stroomversnellingen bij stuwen gemakkelijk. Maar het gaat daar om het genieten van het landschap. En dat deden we in volle teugen.

We liepen langs de rivier terug en pakte de fiets weer naar Yangshou.

1. Renee:
    1 november 2016
    Ja het is daar heel mooi,gaan jullie ook nog naar de watershow? Ik heb de kookcursus niet gedaan maar houd me aanbevolen voor de recepten
  2. Marja en Ed:
    1 november 2016
    Ja, daar gaan we zo heen. Georganiseerd door dezelfde man die de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Beijing heeft geregisseerd.
    Dan moet je maar eerst een keer komen proeven.
  3. Renee:
    2 november 2016