Zomer

11 oktober 2016 - Beijing, China

Na de regenachtige aankomst in Beijing is dit al de 4e prachtige zomerse dag. Tijd dus om het Zomerpaleis te bezoeken.

Beijing, Zomerpaleis

Het Zomerpaleis was voor de keizers om in de zomer niet in de hitte van Beijing te hoeven zijn. Het paleis lag destijds buiten de stad aan een meer. Dit meer ligt er nog steeds, maar de stad is inmiddels wat groter geworden. Beijing, ZomerpaleisWe hebben heerlijk op het meer gewaterfietst met een prachtig uitzicht op het paleis. Zelfs op het water was het overigens best druk. Er werden vandaag 200.000 bezoekers verwacht.

Om 20.40 uur vertrok de nachttrein naar Xi’an. Op zich ook wel een belevenis. Het is een non-stop intercity. Iedereen verzamelt zich in een wachtruimte. Dan, een half uur voor vertrek is het boardingtime. De 1.000 man uit de wachtruimte dringen zich dan door de smalle poortjes naar het perron. Hoewel de Chinezen meester zijn in het voordringen loopt het op zich best soepel. Iedere wagon heeft een eigen conducteur. Hoezo discussie van een 2e conducteur op een NS trein?

1. Renee:
    12 oktober 2016
    Veel plezier in de trein bij ons was het destijds ongelooflijk warm in de trein
  2. Marja en Ed:
    15 oktober 2016
    Bij ons ook, terwijl wij gewaarschuwd waren dat het zo erg koud kon zijn in de trein.