Soldaatjes

12 oktober 2016 - Xi'an, China

We hebben eigenlijk best lekker geslapen in de trein. Gelukkig lag ik op het bovenste bed. Daar had je nog een windstroom van de airco, maar het bleef erg heet.

P1000844  Xian Terra Cotta LegerIn Xi’an was het bewolkt en regenachtig. Voor vandaag eigenlijk geen probleem. We hebben het Terra Cotta Leger bezocht, dat is toch overdekt. Dit leger is in 214 BC gemaakt om het grafcomplex van keizer Qin Shihuang te bewaken. Er staan 6.000 soldaatjes. Ze zijn allemaal uniek, heel gedetailleerd en op ware grootte. Je kan de rangen onderscheiden. P1000871 Xian Terra Cotta LegerZes van de zeven generaals zijn op tour langs musea verspreid over heel de wereld. Deze gigantische archeologische vondst  is pas in 1974 gedaan en wordt sindsdien als 8e wereldwonder gezien. De restauratie is nog in volle gang en als je ziet wat er nog moet gebeuren zijn ze nog wel 30 jaar bezig…

Het avondeten viel vandaag wat tegen. In ieder stuk vlees zat wel een klein of groter stuk bot. Net alsof je vis at met graatjes erin. Dit schijnt normaal te zijn in China, maar zo hebben we het nog niet meegemaakt. Het smaakte overigens wel weer heerlijk, maar was met 70 Yuan (± €9,30) wel twee maal zo duur als dat we gewend zijn.

PS. Reacties graag op http://ekpictures.reislogger.com , facebook is vanuit China niet te benaderen!

1. Anja Verdiesen:
    13 oktober 2016
    Hallo Ed en Marja, erg leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen!
  2. Marja en Ed:
    15 oktober 2016
    Bedankt voor je reactie. Ik probeer het tot het einde vol te houden.