Dorpjes

27 mei 2022 - Cangas de Onís, Spanje

0526-125616 Iberia 2022Donderdag 26 mei 2022

Cangas de Onis
Er was hard gewerkt vannacht. Alle bergen waren terug geplaatst en de lucht was schoon geveegd. Met 7 graden was het nog wel aan de frisse kant. De ene supermarkt was nog gesloten, dus geen brood mee op de wandeling. Er kwam wel wat leven in het dorp. Er werden enkele kinderen naar school gebracht. De kinderen gingen naar binnen, de mensen weg, het was weer rustig in het dorp. Wij verlieten het dorp wandelend. Vandaag stond de PR-PNPE-10 Pueblos de Sjambre op het programma, ofwel de dorpenroute. Het was een afwisselende wandeling vanuit Oseja de Sajambre, langs de dorpen Soto de Sajambre , Ribota de Sajambre en Vierdes. Tussen de dorpen genoten we van de bossen en de vergezichten op de bergen en in het diepe dal, het begin van de Desfiladero de los Beyos, een kloof gevormd door de Rio Sella. Het klinkt misschien als een zondagmiddag wandelingetje, maar de ruim 13km lange wandeling met bijna 600hm was best pittig.
Met de camper verlieten we Oseja de Sajambre en reden we de Desfiladero de los Beyos in. Ook in de spectaculaire Desfiladero de los Beyos was het erg rustig. We konden er zo echt van genieten.
In Cangas de Onis was het ineens druk, wel even wennen. In het dorp konden we niet parkeren. Zoekend naar een supermarkt kwamen we uit op P1. Na de boodschappen zochten we een overnachtingsplek in de richting van de Lagos de Covadonga. Er liggen veel parkeerplaatsen aan de weg naar de meren. We kwamen uit op P3. Het is een groot grasveld waar we nu met nog 5 andere campers staan. In het hoogseizoen is het hier immens druk en moet je hiervandaan met de bus verder. Nu rijden de bussen alleen in het weekend. Morgen kunnen we dus gewoon met de camper naar de meren.

1. Marjan:
    27 mei 2022
    Wat een heerlijke reis maken jullie weer, leuk om te lezen veel wandel en kijk plezier.
  2. Marja en Ed:
    Dank je
  3. Marja en Ed:
    31 mei 2022
    We genieten er ook zeker van!
  4. Linda van der Linden:
    In Cangas de Onis wonen Tom en Cecile
    Herinner je ze nog , Marja ?
  5. Arie Visser:
    27 mei 2022
    geweldig wat fijne reis maken jullie weer soms ook wel pittig .
    groet Nel en Arie
  6. Marja en Ed:
    31 mei 2022
    Ja, soms wel pittig. Maar de voldoening is dan nog groter!