Turfhuisjes

17 maart 2024 - Akureyri, IJsland

Dinsdag 12 t/m zaterdag 16 maart 2024
Akureyri
De week begon met nog 2 rustdagen. Het sneeuwde regelmatig, maar niet echt de voorspelde hoeveelheden. Op woensdag zijn we naar Laufás gereden. Daar is een museum van turfhuisjes, de oorspronkelijke huizen op IJsland. We wisten dat het museum in de winter gesloten was, maar we wilden effen naar buiten en konden de huizen van buiten bekijken. We reden door naar Grenivík waar we een kop warme chocolademelk met appeltaart bestelden. We weten nu weer waarom we dat hier maar weinig doen. Het kostte ons ruim 36 euro!
0313 Turfhuisjes
Vanaf donderdag moest er weer gewerkt worden. Het weer bleef het zelfde: bewolkt en zo nu en dan een beetje sneeuw. Zaterdag zag het er wel prachtig uit. Zonnig, en eigenlijk iets te warm. Alle kleine beetjes sneeuw van de laatste dagen hadden de pistes weer in topvorm gemaakt.
In de vrije dagen heb ik tijd gehad om de video van onze eerste trip naar Goðafoss en Skútustaðagígar te maken. Die vind je hier op Youtube.0316 Kaiser Wetter