Gyukatsu

29 oktober 2019 - Kyoto, Japan

Kyoto, 29 oktober 2019
Het regende vanmorgen behoorlijk door. Dat was ook de weersverwachting voor de gehele dag. Ondanks dat hielden we ons aan het plan en reden we met de JR trein naar Arashiyama voor de Togetsukyo Bridge, het bamboo bos en velen tempels en tuinen.
De Togetsukyo Bridge is niet zo bijzonder. Het gaat hier meer om het schilderachtige landschap in bloeiende kersenbloesem of herfstkleuren achter de brug. Dit kwam op deze regenachtige dag niet zo goed uit de verf. Hier is het weer ook in de war. Het is nog te warm voor de felle herfstkleuren. Ik kon de sfeer wel oppakken door een ijsje in de smaak van kersenbloesem te eten.
Na de koffie probeerde we een tempel te bezoeken. De bekendste en grootste is de Tenryuji tempel. Helaas was deze in verband met een activiteit gesloten. We konden wel door de tuinen lopen, maar daar hadden we met de regen geen zin in. We besloten door het bamboo bos te lopen. Het was daar gigantisch druk, ondanks de regen. Lopende in het bamboo bos werd het tegen de verwachting in toch droog. We bezochten zomaar één van de velen andere tempels. Deze Jojakko-Ji tempel zag er goed uit op de plaatjes. En de tempel lag ook mooi in het (bamboo) bos met mos begroeide rotsen. Het was er nog eens rustig ook, een oase vergeleken met de hoofdstraat van Arashiyama.
Terug lopend van het station kwamen we langs Higashi-Honganji, een Boeddistisch tempel komplex, dat er prachtig bijlag in het kwartiertje dat de zon te voorschijn kwam.
Zoekend naar een leuk restaurantje zagen we ineens Wagyu biefstuk, een Japanse specialiteit en wordt gegeten als Gyukatsu. Het kostte een paar yen, maar dan heb je wel iets héél lekkers!
We sloten de dag af met een bezoek aan de Kyoto Tower. Het observatieplatform ligt slechts op 100 meter hoogte, maar steekt toch ver boven de stad uit. We konden op de interactieve observatieborden mooi zien waar we de komende dagen naar toe kunnen.

PS. Ik heb nog enkele video's aan de playlist Japan toegevoegd. Je vindt ze ook hier in Reislogger onder de tab Video's.

1. Wim Antonissen:
    30 oktober 2019
    Indrukwekkend mooi!
  2. Frits&Loes:
    30 oktober 2019
    Geweldige reis zeg! Mooie foto's en leuke verhalen er bij. Genieten zeg :)