Service

5 oktober 2019 - Mikasa, Japan

Nick heeft ons naar Schiphol gebracht. Om 11 uur waren we op het afgesproken punt. Best vroeg, het vliegtuig zou om 14.40 uur vertrekken naar Tokio. We hadden met Toos, Paul, Renee en Harry afgesproken. We waren vroeg voor de gezelligheid, en om iets te regelen voor onze bagage. In Tokio zouden we namelijk slechts 1 uur en 50 minuten hebben om over te stappen op onze vlucht naar Sapporo. Harry en Renee waren 3 weken geleden al langs Schiphol gereden om te vragen hoe dat werkt. Omdat we aparte tickets hebben wordt de bagage niet in Tokio doorgezet naar de volgende vlucht. We moeten dus de bagage zelf ophalen, door de douane en weer bij de volgende vlucht inchecken. De oplossing was: bij inchecken je bagage met priority inchecken, zodat deze als eerste uit het vliegtuig komt.
De KLM wilde daar vandaag niet meer aan meewerken. Ze mochten geen priority labels op de bagage plakken voor Economic reizigers. Dit beleid zou vorige week gewijzigd zijn. We konden praten als brugman, om managers vragen en naar de servicedesk stappen, zonder resultaat.
Na de formaliteiten op Schiphol en een snelle lunch waren we keurig op tijd bij de on-boarding van onze vlucht. Helaas miste we nog wel wat, er was nog geen vliegtuig!
Er werd een uur vertraging gemeld. Waar we bang voor waren, gebeurde dus echt.
De vlucht zelf verliep soepel. Geen turbulentie en genoeg films om de tijd te dooien. Maar dat uur vertraging was op Schiphol al verder opgelopen.
De koffers kwamen in Tokio overigens bijzonder snel van de band. Maar het mocht niet baten. Onze connectie was al vertrokken.
De volgende vlucht naar Sapporo gaat pas om 18.00 uur, over ruim 7 uur...

De Japanners zijn echter wel service gericht. Als alternatief werd een andere vlucht aangeboden vanaf Haneda, een ander vliegveld in Tokio. In een uur reden we met de bus daarheen en werden begeleid tot aan de beveiligings- check. Om 13.00 uur stegen we op.
Wilfred stond ons op Sapporo al op te wachten. Hij was vanuit Hanoi naar Tokio gekomen en had de vlucht van 10.20 uur wel gehaald. Inmiddels had hij de campers ingecheckt. Er stond een busje klaar waarin we in 20 minuten bij de camperverhuurder waren.
Na wat heerlijk Japans eten en een bezoek aan de Coop reden we nog 50 km richting Furano. We staan hier nu op een  parkeerplaats. Niet heel mooi, maar het is toch al lang donker.

1. Fred:
    6 oktober 2019
    Hai Ed en Marja. Leuk om jullie verhalen weer te volgen. Helaas hebben we hier (wij reizen momenteel door Canada en Amerika) slecht bereik. Groeten. Fred en Loes. Nu
  2. Marja en Ed:
    7 oktober 2019
    Jullie ook een fijne vakantie!
  3. Sophie:
    6 oktober 2019
    Wij gaan jullie ook weer volgen en wensen jullie een onwijs mooie reis door Japan en vooral veel plezier, lieve groet van Adrie en Sophie
  4. Anja:
    6 oktober 2019
    Het begin is al avontuurlijk😉, hopelijk is Marja weer een beetje opgeknapt! Vanaf nu alleen nog maar genieten😘
    Xxx Anja en William
  5. Annemiek Langelaan:
    Veel plezier.
  6. Arie Visser:
    6 oktober 2019
    Ik wil een jullie een fijne vakantie wensen klein beetje vertraging hoort er bij . Groet Arie en Nel
  7. Marjan:
    Fijne weken met elkaar.
    Groeten uit regenachtig Reeuwijk.
    Henk en Marjan
  8. Anton:
    6 oktober 2019
    Mooi eerste verslag met gelijk een spannend moment dus of het allemaal vlot gaat en al liep het anders , aan de fotos is mooi te zien dat het goed is gekomen. Fijne reis allemaal. Anton
  9. M. Kokje:
    7 oktober 2019
    Een heel mooie reis wordt het zeker! Ik wens jullie allemaal een heel mooie vakantie en veel plezier!