Kurodake

6 oktober 2019 - Sōunkyō, Japan

Het was koud vannacht, steenkoud. De opkomende zon gaf gelukkig wat warmte. Het werd zelfs warm genoeg om buiten te ontbijten. Een eitje met spek is een goed begin van de dag.
Het was slechts 120 km naar Sounkyo. Het was niet druk op de weg, maar je mag hier toch niet harder dan 80 km/uur op de snelweg. Na een uur of 2 rijden bereikten we het visitor center in Sounkyo. Daar werden we weer keurig op zijn Japans opgevangen. De informatie was uitstekend! Niets anders dan lof!
We moesten ons haasten om een een wandeling naar de top van de Kurodake in het Daisetsuzan NP te kunnen maken. Daarbij werden we geholpen door een gondel  en een stoeltjeslift. Daarna was het nog 600 hm lopen naar de top. We hadden uitzicht op de berghellingen met bomen in de schitterende herfstkleuren. De trail ging in haarspeldbochten stijl omhoog. Boven was het uitzicht fantastisch. En dat met een heldere blauwe lucht.
Terug bij de camper hadden we inmiddels een nieuw plan. We zouden met de camper naar de camperplaats iets buiten het dorp rijden. We wandelen dan terug door Sounkyo en eten daar heerlijk Japans. Vervolgens lopen we door naar het Sounkyo Miracle Illuminated wat tussen 18.00 en 21.00 uur wordt gehouden. Op de terugweg kunnen we dan nog even de Onsen in.
Het plan was goed, maar de camper van Paul, Toos, Harry en Renee wilde niet meer starten. De dame van het visitor center was eer weer behulpzaam. Zij sprak goed Engels en kon tolk zijn. Uiteindelijk kon ze niet meer helpen en heeft ze de politie gebeld. De politieman was ook behulpzaam. Hij is nog zijn eigen auto gaan halen voor startkabels, maar het mocht niet baten. De camperverhuuder was nog steeds niet bereikbaar. Inmiddels hadden we telefoonnummer gevonden, maar op zondagavond was er niemand bereikbaar.
We konden hier niet meer mee verder. Eerst maar wat eten. Dat was weer heerlijk. Door het opondhoud konden we niet meer naar het lichtspektakel en de Onsen. We moesten dus kiezen. Harry en Wilfred kozen voor de Onsen. De rest ging naar het lichtspektakel. Het lichtspektakel was helaas niet zo’n spektakel. De opgelichte herfstbladen zagen er wel mooi uit, maar de verwachtingen waren hoger.

1. Anton:
    7 oktober 2019
    Weer prachtige fotos maar accu pech is niet wat je wilt. Het toeval wil dat wij (in Gouda) ook start problemen (accu-pech) hadden en na met een start-kabel en een buurman geholpen te zijn toch even doormeten bij de garage. De accu zat op minder dan half het vermogen maar na vervanging (100 Euro) rijdt alles weer prima. Ik hoop vooral dat jullie problemen ook opgelost zijn.
  2. Arie Visser:
    8 oktober 2019
    HAllo Ed en Marja is de winter al een beetje begonnen in Japan , je moet geen pech hebben in je reis maar dat is gelukkig opgelost fijne reis . Groet Arie en Nel