Regen

28 oktober 2017 - Primavera, Chili

Parque Nacional Torres del Paine - Bahia Azul

Het regende toen we wakker werden en het regent nu nog. Het is niet droog geweest. Het is een behoorlijke tegenvaller daar we vandaag de wandeling naar Torres wilden maken en de Torres del Paine wilden bewonderen. De Torres zijn echt 1 van de grootste highlights van een bezoek aan Patagonië. We keken het dus nog even aan onder het genot van een bakkie koffie, maar het werd niet beter, het ging alleen maar harder regenen.
Twee Chileense jonge mannen stonden op  het parkeerterrein te klooien met een lekke band. We konden het niet laten en hebben de mannen in de regen geholpen. We zijn immers nu ervaren verwissellaars van wielen.
Het weer zou morgen hetzelfde zijn als vandaag. Het had dus geen zin om een dag langer in het park te blijven en morgen te gaan wandelen. We moesten accepteren dat we de Torres del Paine niet zullen zien. Het is een teleurstelling voor ons alle 4.
Terwijl we in de regen naar Puerta Navales reden, realiseerden dat we toch ook wel geluk hebben gehad. Dit was eigenlijk de eerste regendag. We hebben hiervoor alleen een middag regen gehad in Pucon. Ik zelf liep toen overigens heerlijk te rennen in de sneeuw. ({zie Sneeuw van 10/10) Je kan het veel slechter treffen in Patagonië.
In Puerta Natales hebben we een goed restaurant gevonden voor een heerlijke lunch. De dames verheugden zich al weken op de Kings Crab die op de vismarkt in Santiago was aanbevolen. De heren kozen voor een guanaco. We hebben er zo veel op de weg moeten ontwijken, we wilde nu wel eens weten hoe ze op de BBQ zouden smaken. Zowel de Kings Crab als de guanaco waren verrukkelijk.
P1040847Na Puerta  Natales volgden we de Ruta Fin del Mundo verder tot het veer naar Bahia Azur op Vuurland. Hier zien we hoe Patagonië ook is, een leeg landschap met zo hier en daar een estancia, een paar koeien, wat schapen en enkele guanaco's. Zo reden we een paar honderd kilometer met regen, 7 graden en veel wind. Het was echt heel onaangenaam om uit de auto te stappen.
Het veer naar Bahia Azur gaat elk half uur. We waren nog op tijd  voor het veer van half 8. Helaas vertrok de boot niet om half 8. We waren even bang dat het veer niet zou varen ivm de wind. Om 8 uur vertrokken we gelukkig naar Bahia Azur. Uiteraard was het dit keer geen weer voor het zonnedek. Toch wilden we boven even kijken. We werden meteen afgestraft. Een golf spatte op de boeg uiteen, we waren in 1 keer kletsnat.
Aan wal zijn we gelijk gestopt. We parkeerden de camper met de kop in de wind, aten een tosti en dronken een biertje of een glas wijn.

1. Corine:
    30 oktober 2017
    Weer een kijkje in de reiskeuken!!
  2. Hanneke:
    30 oktober 2017
    Wat jammer van de regen...🌧...maar wel een mooi verhaal
  3. Harry:
    31 oktober 2017
    Heel jammer van die regen
    maar verder een fantastische reis 👍