T-shirt

27 oktober 2017 - Parque Nacional Torres Del Paine, Chili

Cerro Castillo - Parque Nacional Torres del Paine

Het was nog een klein stukje rijden naar het Parque Nacional Torres del Paine. Voor dit park moet weer toegang betaald worden. De $21.000,- per persoon voor 3 dagen was het meer dan waard. Ondanks de niet al te beste weersvoorspelling hebben we vandaag redelijk weer gehad en echt genoten.
P1040763Voordat we  het park inreden gaven 2 guanaco's een show door een heus gevecht. Geweldig! Ze renden eens niet weg voor ons, maar renden achter elkaar aan, sprongen tegen elkaar aan en sloegen elkaar met hun lange nek. Ze stoorden zich helemaal niet aan ons.
De weg door het park is al prachtig. Ik bedoel niet de onverharde weg met kuilen en stenen, nee ik bedoel het landschap. Het was werkelijk een genot om hier te rijden.  Bij de Salto Grande bleek dat we niet alleen in het park waren.  Er stonden enkele auto's en bussen. De meeste mensen kwamen alleen voor de waterval en misten daardoor de schitterende spiegelingen van de Cuernos del Paine in het stilstaande water van P1040787de meren. Dit leek ons een unieke ervaring in het altijd winderige Patagonië. Zelfs zonder blauwe lucht zag dit er echt fantastisch uit. Het duurde slechts even. Een zachte bries brak de spiegel. De zon kwam ook even door en een uur lang was het weer voor korte mouwen!
Een 2e wandeling hadden we gepland bij Condors Nest. We waren benieuwd of we ook een nest van een condor te zien zouden krijgen, of dat het zo maar een naam voor een wandeling was. Het leek het laatste. In de 3 kwartier durende steile klim naar een uitzichtpunt hadden we geen condor gezien. Er stond nergens een bord of teken waar een nest zou kunnen zitten. Het uitzicht was overigens wel weer geweldig, 360 graden rondom. We moesten de  zelfde weg terug. Ongeveer halve wegen zagen we toch nog een condor. Even later verscheen er een tweede. Na enkele zweef shows landden ze op een rots tegenover de lookout waar ik een kwartier daarvoor op de uitkijk had gestaan. Het was prachtig om de condors naar hun nest te zien lopen. Met verrekijker of telelens was het goed te zien.
Na nog een stukje gereden te hebben door dit prachtige park hebben we de camper voor de nacht geparkeerd in de buurt van de ingang van het park. Het was inmiddels zachtjes gaan regenen.

1. Harry:
    Prachtig die condors 👍
    Hebben jullie er een goede foto van ?
  2. Wil van elsen:
    29 oktober 2017
    geweldig!! je beschrijving Ed, en prachtige foto's, gister op disc.world ook een deel gezien van torres del paine, op naar de volgende beschrijving!
  3. Anja:
    29 oktober 2017
    Vlakbij condors nest was ons hotel, jullie hebben het vast gezien op het eilandje in het meer daar
  4. John Pals:
    Leuk verhaal. Inderdaad, geen geld die $12K... :-;
  5. M. Kokje:
    30 oktober 2017
    Jullie reis blijft iedere dag prachtig!
  6. Arie Visser:
    30 oktober 2017
    Mooie foto"s Jullie maken heel veel mee met deze geweldige reis.
    groet Arie en Nel.
  7. Corine:
    Mooi!!!!!!
  8. Marja en Ed:
    1 november 2017
    We hebben inderdaad mooie foto's en video's van de condors.
    We hebben ook jullie hotel gezien, dat ligt daar prachtig.