Brunch

19 oktober 2015 - Kasane, Botswana

Vanmorgen zaten we om 5.45 uur in de 4x4 truck voor een Game Drive in het Chobe natuurpark. Grappig om te zien, dat iedereen inmiddels wel gewend is aan het vroeg opstaan. De slogan is dan ook: it is not an holiday, it is an adventure!
Dode  impala in een boomDeze game drive zou de laatste reële kans zijn om een luipaard te spotten. We vonden wel een boom waar een dode impala in hing. Duidelijk de plaats voor een luipaard, maar het  luipaard zelf hebben we helaas niet gezien. De game drive was verder prachtig. Het blijft gewoon mooi om door de natuur te rijden en te kijken naar olifanten, hippos en diverse antilopen.  We zagen ook een enorme kudde buffels rennen en de rivier oversteken. Het was op wat afstand, maar telt wel als de nummer 4 van de Big Five.
Er waren hier ook veel vogels: kleine kleurrijke vogels, maar ook roofvogels. We zagen verschillende soorten arenden en gieren. De jonge gier op zijn nest die nog niet durfde te vliegen was voor mij het hoogtepunt.
Jonge gier probeert te vliegenNa de game drive stond de brunch klaar. Heerlijke pannekoeken en scrumbled eggs met spek. Het is mij niet helemaal duidelijk geworden waarom dat niet iedere dag zo kon.
Daarna heerlijk ontspannen, eens niet de hele dag in de truck, maar een beetje zwemmen en wat fotos en van deze verhaaltjes uploaden.
Om 14.45 uur gingen we toch nog even met de truck naar de steiger waar de bootsafari op de Chobe river zou vertrekken. Op de boot konden we veel dichter bij de buffels, krokodillen, olifanten en een vis arend komen. Het was een heerlijk ontspannen tochtje waarbij we net na de zonsondergang terug waren.