3 gezellige dagen

17 mei 2022 - Orio, Spanje

20220515_120432Zondag 15 mei 2022
Astigarraga – Orio
Nick en Sara hebben hun toerfietsen in Spanje omgeruild voor mountainbikes. Nick en ik wilden samen een MTB tochtje maken. Ik had er 1 gevonden die door Astigarraga heen kwam. We begonnen deze dag met deze MTB tour van 23 km en 661 hm. Marja en Sara kozen voor een wandeling van 10 km.
Na deze MTB tour en hike was het tijd voor een uitgebreide lunch. Het was de combinatie van een verlaat moederdag-ontbijt-op-bed kado en een vervroegd vaderdag-ontbijt-op-bed kado. Het was een heerlijke lunch.
Na de lunch reden we met de campers naar San Sebastian (of Donostia in het Baskisch). We parkeerden de campers op een geschikte parkeerplaats waar we zouden kunnen overnachten. We fietsten vervolgens naar het centrum en wandelden om de berg Urgull naar de oude stad. Het begon zachtjes te regenen. We vonden een restaurantje om te schuilen met een biertje en een pintxos. Het was goed, want het begon echt te stortregenen. Na een uurtje viel het wel weer mee en was het droger dan voorspeld. We aten tapas in een ander restaurant en sloten af met een heerlijk ijsje bij een gelateria.
Terug bij de campers besloten we bij Zarautz te overnachten. Nick wil daar morgen surfen. Wij willen dat wel zien. Nick en Sara hadden al eerder op de parkeerplaats bij Orio gestaan.

20220516_092555Maandag 16 mei 2022
Orio
Na het ontbijt fietsten we naar Zarautz. Het was maar 4 km, maar wel met 100 hm, waarvan de laatste erg stijl waren. Nick was al aan het surfen toen we arriveerden. Het strand was erg breed en rustig.
Na het surfen fietsten we naar Getaria waar we een broodje kaas aten. Getaria is een leuk klein dorpje met een imposante kasteel-achtige kerk.
Terug in Zarautz was het water al behoorlijk gestegen. Het stand was kleiner en drukker. Nick ging nog een laatste keer van zijn tour surfen. Ik heb een duik genomen in de nog frisse Atlantische Oceaan.

20220517_132705Dinsdag 17 mei 2022
Orio
Vandaag is het de laatste dag met Nick en Sara. Zij gaan morgen na 7 maanden camperen op weg naar huis.
We fietsten met zijn 4-en naar de oostkant van de rivierbedding. Daar begonnen we aan een 10 km lange wandeling langs de kust naar de 377 m hoge berg Kukuarri. Het was een aardige en mooie klim. Het was wel wennen in de hitte. We liepen zonder GPS en de route stond niet heel goed aangegeven. We liepen zodoende enkele keren verkeerd. Dat zorgde ook voor meer dan de 377 geplande hoogtemeters. Terug bij Antilla Hondartza dronken we wat en besloten terug te fietsen waarna we met de camper naar de camperplaats onder de brug van de tolweg reden. Daarvan liepen we aan de ene kant naar het strand voor Nick zijn laatste surfen en een duik van mij. Aan de andere kant van de camperplaats liepen we naar het dorp Orio voor de laatste gezamenlijke tapas.
We sloten de avond met een biertje (en thee voor de dames) op een bankje bij de haven tijdens het ondergaan van de zon.

1. Nick Kokje:
    22 mei 2022
    Super leuk einde van onze reis!
  2. Harry:
    22 mei 2022
    Fijn dat jullie zo met Nick en Sara hebben genoten!
    Goede reis verder