Huanglong

20 oktober 2016 - Songpan, China

P1010820 op 3960mHet was bewolkt en tijdens de klim reden we de wolken in. Net voor de top kwamen we boven de wolken uit en hadden we een prachtig uitzicht op het dal met de laaghangende wolken en een berg van 5588m. De naam staat alleen in het Chinees, dus die moet ik je schuldig blijven.

P1010932 HuanglongHet Huanglong park staat sinds 1992 op de Unesco World Heritage lijst. De kalkstenen poelen hebben veelal verschillende tinten oranje, groen of blauw. Gecombineerd met de groene en door de herfst geel geworden bomen gaf dat een kleurrijk schouwspel. Heel even kwam daar nog een blauwe lucht bij. Gelukkig was er veel te zien en te fotograferen, want tijdens de klim van 3200m naar 3600m moet je toch aardig naar lucht happen.

P1010921 HuanglongNaast deze attractie was er nog een, de Chinezen. Het scheen een rustige dag te zijn, maar er waren ongelofelijk veel Chinezen. Ze duwen en trekken voor de beste posities om een foto te maken of er voor te poseren. Daar kan ik ook van genieten.

Pas nadat we op de terugweg de 3960m hoge pas over waren hield de bewolking op. We hadden een mooi uitzicht over het berglandschap. Aan deze kant van de pas was het prachtig weer.

20161020_202520 SongpanNa het eten ben ik nog maar even naar de uitbundige kerstverlichting in de oude stad gaan kijken. Toch ook leuk om te zien hoe kitsch dat kan zijn?

1. Bart en Astrid:
    21 oktober 2016
    Ik niets anders zeggen wat een geweldige reis
    Geniet ervan
  2. Marja en Ed: