Verdwaald

2 november 2016 - Shanghai, China

20161102_104531 YangshouVanmorgen was er nog wat tijd om door Yangshou te wandelen. De afgelopen dagen had ik hier nog maar weinig van gezien. De markt en het stadspark zijn altijd leuk om te bekijken. Marja had even rust genomen. Ze had met de kookcursus de markt al aangedaan en voelde zich niet helemaal lekker.

Om 12.00 uur vertrokken we met de bus naar Guilin, vanwaar we naar Shanghai vlogen. Het was opmerkelijk rustig in Shanghai, vrij stille wegen en weinig mensen op straat. We reden met de bus vrij snel dwars door de stad naar het hotel. Heel vreemd in een stad van 25 miljoen inwoners.

’s Avonds zijn we nog naar de Bund geweest om van de verlichtte skyline te genieten. 20161102_213149 ShanghaiHelaas heeft Marja hier ook moeten afhaken. Het biertje dat we daar wilden drinken was mislukt. Het verbaasde ons ook dat de laatste metro’s in deze metropool rond 23.00 uur rijden. We besloten dan maar eerst terug te gaan. Terug in de buurt van het hotel bleken barretjes al gesloten te zijn. We hebben er een in een supermarkt gekocht en in het restaurant van het hotel opgedronken. De wandeling vanaf het Shanghai Railway Metro station naar het hotel ging niet helemaal vlekkeloos. We hadden een andere uitgang genomen vanuit de metro, zodat we nog langs de Starbucks en barretjes zouden komen. Dat was ook zo, maar zoals gezegd waren zij al dicht. Wat wij niet door hadden, was dat dit een ander Starbucks was. Al de referentie punten leken wel dubbel of meer dan dat. Zo zagen we het Holiday Inn hotel logo op een gevel en liepen naar dat hotel. Het bleek niet ons Holiday Inn hotel te zijn. We werden zo op het verkeerde been gezet door 3 Starbucks, 3 McDonalds en 3 Holiday Inn hotels. We hebben een uur gedwaald.

1. Toine Verdiesen:
    3 november 2016
    Je ziet het: Fast is no good (food)!
  2. Arie Visser:
    3 november 2016
    niet leuk om in zo"n stad te verdwalen maar het is toch goed gekomen beterschap Marja
    het is vermoeiend dat reizen .groet Arie en Nel