Watervallen

5 juni 2022 - Bilhó, Portugal

20220603_155036Zaterdag 4 juni 2022

Bilhó
We hebben overnacht bij het Miradouro da Ermida. Daar begint ook de PR14 Trilho do Sobreiral da Ermida. Om 9 uur begonnen we aan deze wandeling. We liepen rustig klimmend tot de brug bij de waterval Cascata do Arado. Na de brug is een trap naar het uitzichtpunt voor de waterval. Die was door werkzaamheden lastig te belopen. Het vereiste zo enig klauterwerk om bij het uitzichtpunt te komen. Spectaculair is de waterval niet, wel mooi.
Terwijl wij terug naar de brug klauterden liepen er een aantal runderen met zeer lange hoorns over de brug, gevolgd door een groep mensen. De optocht ging de kant van onze route op. Wij sloten aan bij deze groep. Het was de traditionele jaarlijkse optocht om de koeien naar de hoger gelegen weide te brengen, de Subida da Bezeira. Bij de weide branden de BBQ’s al voor het feest dat zou volgen. We vervolgden onze wandeling. We liepen langs een steile rotswand naar de 2e waterval op deze route, de Cascata da Rajada. Deze veel kleinere waterval was een prachtig plekje voor de lunch. Vlak voordat we camper in Ermida bereikten begon het te druppelen. We waren net voor de echte bui binnen.
Via de Lidl en een camperplaats om te lozen bereikten reden we richting de Douro vallei. Over de kleine bochtige wegen schiet het niet echt op. We hebben het gered tot Bilhó.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hanneke:
    5 juni 2022
    Hi Ed en Mar, ik heb vanmorgen eens even de tijd genomen om alle verhalen en foto's te lezen en te bekijken. Echt prachtig wat een schitterende natuur en leuke verhalen. Nog heel veel plezier én mooi weer op de rest van de trip. Geniet ervan😘
  2. Marja en Ed:
    6 juni 2022
    Dankje 😘 Han en genieten doen we nog zeker!
  3. Harry:
    6 juni 2022
    Prachtig ik zie het bekende Portugese tegelwerk wat we ook in Lissabon veel zagen
  4. Marja en Ed:
    6 juni 2022
    Daar gaaan we vast nog wel meer van zien! Morgen richting Porto.
    Nog tips voor Lissabon?
  5. Harry: