Mashudake

9 oktober 2019 - Shiretoko Peninsula, Japan

De camper stond vannacht behoorlijk te schudden. Het waaide steeds harder. We waren op tijd op om de zonsopkomst te zien. Prachtig mooi boven het Lake Mashu.
Om 8.15 uur begonnen we aan onze wandeling. Het was een trail van 7,2 km enkele reis naar de top van de Mashudake. Onderweg liepen we beschut door het hoge bamboe en andere begroeiing. Op de top stond een behoorlijke storm. Het was heel helder en het uitzicht was enorm. De krater en het Lake Mashu lagen diep onder ons. In het oosten zagen we een panorama van de vlakke wetlands. Deze moerassen zien we over een paar dagen van dichtbij. De trail zelf ging een beetje op en neer tussen de 500m en 700m. De top klim naar 860m was echter heel steil. Het waren slechts 400m, echte kuitenbijters.
Na deze mooie wandeling reden we naar het viewpoint 3. Het gaf een andere blik op het Lake Mashu en het Lake Kusharo, wat we gisteren gemist hadden.
Daarna reden we naar Utoro. We konden daar nog een waterval bewonderen terwijl we informatie inwonnen over de geplande boottocht van morgen.
Inmiddels is bij ons nieuws binnen gekomen dat de tyfoon  Hagibis naar Japan aandoet. Deze zal zaterdag in Tokio aan land komen en dan zondag in Sapporo zijn. Ons plan is om zaterdag in Sapporo aan te komen en zondag naar Tokio te rijden. Dit wordt nog spannend. We houden in de gaten of we de route moeten aanpassen...

1. Bart en Astrid:
    11 oktober 2019
    Geweldig 👏
  2. Anton:
    11 oktober 2019
    Weer vele prachtige fotos die de natuur van japan prachtig laten zien.
  3. Nick Kokje:
    12 oktober 2019