Kasteel

5 oktober 2015 - Duwisib Castle, Namibië

GemsbokkenVanmorgen weer om 7 uur ontbijten, 8 uur weg. Eerst weer terug het binnenland in. Onderweg nog bij de Wild Horse View gemsbokken, struisvogels en uiteraard paarden gespot. Daarna bogen we al snel naar het noorden over een onverharde weg. Het rammelde aan alle kanten.
In het begin van de middag arriveerden wij in Duwisib. Een prachtige campsite. Van een woestijn is hier echter nog geen sprake. Er is een redelijke begroeiing, hoog gras en heuze bomen, kortom een prachtige natuurcamping.
Duwisib kasteelNa de verlate lunch hebben we het Duwisib kasteel bezocht. Nou ja kasteel, kasteeltje, het is uitzonderlijk klein. Eigenlijk wel absurd wat een kasteeltje hier doet. Baron Hansheinrich von Wolf heeft dit in 1 jaar laten bouwen voor zijn vrouw. In 1909 was het af. Het stel was gek op paarden. zij hebben dan ook velen paarden naar Namibië verscheept. In 1914 gingen zij terug naar Duitsland om nieuwe paarden te halen. Echter, door het uitbreken van WW1 zijn de Wolf-en nooit teruggekeerd. De geruchten gaan dat hierdoor de wilde paarden in Namibië zijn gekomen.
Voor het diner genoten we nog van de zonsondergang. Na het diner van de reuzachtige sterrenhemel. Wel bijzonder, zoveel sterren, maar geen steelpannetjes. Hier kennen we alleen het Zuiderkruis en de Schorpioen.