Mokoro

15 oktober 2015 - Okavango Delta, Botswana

Het was vannacht erg heet in de lodge. Ik heb daarom slecht geslapen. De tenten zijn misschien toch wel fijner, die luchten aardig door. Er stond wel een fan in de lodge. Maar we hadden slechts 1 stopcontact en het was ook nodig om diverse accu's op te laden.
In de mokoroWe reden nog een klein stukje door Namibië. Een klein natuurreservaat liet ons nog wat diverse voor ons nieuwe dieren zien zoals de Roan en Tsessebe Antiloop. Na het park kwamen we in Botswana. Hier zien we dezelfde dorpen, maar deze hebben wel electriciteit. Dat is in Namibië niet het geval. Verder valt het op dat er hier veel minder rotzooi op straat ligt. Na enkele uren rijden en een ferry bereiken we de plaats waar we overstappen op de mokoros. Alles gaat mee: tenten, matrassen, stoeltjes, veel water en het nodige voedsel en kookgerei voor het diner en het ontbijt. Na een uur varen bereiken we een eiland in de delta waar we ons kamp opslaan.
Als om half 6 de ergste warmte voorbij is, gaan we er nog een keer op uit met de mokoros. Vanuit deze bootjes heb je een prachtig laag standpunt om de vele vogels die zich bij het weinige water bevinden gade te slaan. De mokoros maken weinig geluid. De vogels storen zich pas laat aan ons. Zo zijn we zeer dichtbij de Fish Eagle en de King Fisher gekomen. Dat waren voor mij de hoogtepunten van de dag. De zonsondergang was overigens vanuit de mokoro ook fantastisch. Dit keer geen giraffe op de voorgrond, maar een mokoro. Onze sauna lodge