Never@home

27 september 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Happy in KaapstadEen dagje in Kaapstad.
Vandaag een toer door Kaapstad. Eerst door een wijk met gekleurde huizen. Deze staan symbool voor de blijheid die de mensen hadden na de afgeschafte apartheid. De toer bracht ons via vele gebouwen die aan de slavernij en apartheid herinneren naar het township Langa. Langa is het oudste township. Naast de krotten zie je dat er veel projecten lopen om huizen te bouwen.Township Langa De inwoners kunnen zelf meebouwen aan hun nieuwe apartement en hebben zo ook gelijk werk. De townships waren oorspronkelijk ingedeeld op kleur. Er zijn dus best rijke mensen in de townships. Je ziet er regelmatig Mercedessen, BMWś en andere dure autos rijden. Deze rijkere mensen hebben vaak al  behoorlijke huizen, soms met een verdieping. Maar een grote en mooi gepoetste auto lijkt belangrijker dan een huis.
Na de townshiptour zijn we naar de Waterfront gereden. Een groter contrast kan je je niet voorstellen. Dit is goed vergelijkbaar met de Fishersman Warff in San Francisco. Heel veel restaurants, terassen en (souvenir) winkels.
De terugweg naar ons hotel Never@home was wat droevig: het regende en het stadion herinnerde me aan de verloren finale in 2010. Of, 2e is eigenlijk ook wel goed!2e in 2010
PS. We hebben vandaag ook onze eerste wildebeest en struisvogel gezien. Ze smaakten heerlijk.