Rhino

11 oktober 2015 - Okaukuejo, Namibië

Vannacht heeft een olifant ons kamp bezocht. De 60cm lange pootafdukken waren makkelijk te volgen. Prachtig, hoe zo'n enorm beest zich geruisloos kan voortbewegen.
De rit naar Etosha was zonder hoogtepunten. We hebben alleen gestopt om te eten en te plassen. Eenmaal binnen het Etosha reservaat zagen we op weg naar de campsite een olifant en enkele giraffen.
Bij de waterpool zagen we vervolgens 9 zebra's, 12 giraffen, 18 olifanten en enkele jakhalzen. De jakhalzen lopen overigens ook op de campsite. Een jakhals pikte een halfje wit brood.
De 1e neushoornRond zonsonsdergang werd het echt spannend. Mijn videocamera leek het te begeven. Ik heb gelukkig 1 shot kunnen maken van de giraffen op de voorgrond van de sunset, maar verder begaf de camera het. Zoomen en scherpstellen deed het niet meer. Automatisch niet, maar ook handmatig niet. Echt een ramp. We hebben nog bijna 2 weken te gaan. We komen ook voorlopig niet in een plaats waar ik de camera kan laten maken. Balen, balen, balen. Er komt nog zo veel moois aan.
Na veel uit en aan schakelen blijkt hij zo nu  en dan weer te werken. Het blijft dus spannend of ik de mooiste momenten kan pakken en of de camera het zo ie zo blijft doen. In ieder geval deed hij het wel toen er 's avonds 5 neushoorns kwamen drinken. Hiermee hebben we na 25 jaar onze Big Five compleet!