Zon op en onder

2 oktober 2015 - Fish River Canyon, Namibië

SunriseHéél slecht geslapen! Het was dan ook de eerste nacht in de tent. Dat zijn we blijkbaar niet meer zo gewend. Dus maar om 6.00 uur opgestaan om de zonsopkomst te kunnen zien. Het was niet spectaculair, maar eigenlijk altijd wel mooi. Na het ontbijt vertrokken we terug naar Noordoewer om de 11,5km over de Oranje Rivier (genoemd naar onze Oranjes) te kanoën. Vanuit de kanoHet was geen wildwater, maar je had een mooie rustige kijk op de natuur. We zagen vele vogels, waar ik je helaas de naam van schuldig moet blijven.
Na de kanotocht en de lunch stapten we weer in de truck op weg naar de Fish River Canyon voor onze 2e nacht in de tent. Na het opzetten van de tent hebben we eerst de zonsondergang bij de Canyon bewonderd. Je kan de grootte van een Canyon op vele manieren  meten: diepte, lengte, breedte, steenlagen, oppervlakte, etc. Op 1 van deze meetwijzen behoort deze tot de top 3 van de wereld, dus echt een serieuze canyon. Op bezoekers aantallen gaat deze echter niet winnen, want naast onze groep was er maar een handje vol mensen. Heerlijk.