Ski's

4 februari 2024 - Akureyri, IJsland

Zondag 4 februari 2024
Akureyri

‘IJsland’: dag 2
Het heeft vannacht 3 cm gesneeuwd. Het is niet heel veel, maar alle kleine beetjes helpen. Het is hier wel allemaal wit, maar een echt dik pak sneeuw ligt er (nog) niet. Overdag heeft het niet meer gesneeuwd. Sterker nog, het was een prachtige zonnige licht vriezende dag.
Om een uur of 12 waren we op Hlidarfjall. Het was weer gezellig in het skigebied. We hebben daar het een en ander geregeld en zijn weer klaar om te kunnen werken. Nou ja, behalve dan dat we onze ski’s nog niet hebben.
We waren al weer in de stad toen Marja gebeld werd dat er een walvis in de haven was gezien. We reden naar de haven en tuurden over de fjord. Het duurde niet lang of we zagen twee walvissen regelmatig spuiten en duiken. Ze bleven op een behoorlijke afstand maar toch! We hebben nog vanaf drie andere plekken gekeken maar kwamen niet dichter in de buurt.
Na deze verrassende middag walvis spotten zeiden we voor de grap tegen elkaar: “zo vanavond nog het noorderlicht en dan kunnen we naar huis.”
We reden vanaf de haven nog langs het vliegveld . Gelukkig waren onze ski’s inmiddels aangekomen. Morgen kunnen we weer glijden!
Om 20:15 uur gaf de Aurora app een alert. Er was 89% kans dat we het noorderlicht konden zien. En ja daar was het. Als een regenboog zagen we een groene halve cirkel vanaf Hlidarfjall naar de andere kant van het fjord. Zelfs in de stad met al dat licht was het goed te zien. Toch reden we nog naar Hlidarfjall voor een betere view. Inmiddels was het geen halve boog meer maar bewoog het groene licht door de lucht.
Ondanks dat, besloten we toch nog hier te blijven.

1. Alette:
    7 februari 2024
    Alle goede dingen in 3 keer
    Wat een mooie dag voor jullie
  2. Anja:
    7 februari 2024
    Wat een prachtige dag! En fijn dat de ski´s er zijn!
  3. Linda van der Linden:
    8 februari 2024
    Wat een geluk, dat jullie zoveel moois beleefden op één dag
  4. Angela van Heiningen:
    8 februari 2024
    Wow, geweldig en heerlijk genieten van dit mooie natuurverschijnsel.
  5. Ingrid Van Elsen:
    10 februari 2024
    Echt heel mooi weer hoor, genieten dit!
  6. Wil van elsen:
    11 februari 2024