Nationalpark Hainich

28 mei 2024 - Dresden, Duitsland

Donderdag 23 mei 2024
Gouda – Kammerforst
Na een heerlijke lunch bij Nick reden we Duitsland ofwel Stauland in. Nu we niet de snelweg naar Oostenrijk namen, maar meer naar het oosten gingen, dachten we dat het minder druk zou zijn. Het was wellicht naïef, want rustig was het zeker niet. Ook deze kant op kwamen we van de ene file in de andere. Pas vroeg in de avond bereikten we de parkeerplaats in het Nationalpark Hainich.

0525-130017 Duitsland 2024

Vrijdag 24 mei 2024
Kammerforst
Het tikken van de regen op de camper is net zoals het op een tent klinkt. Het is ook even rustgevend. Totdat je realiseert dat je een wandel- of fietstocht wil maken. Het weerbericht was ook niet best: in de ochtend regen en vanaf 12 uur onweer.
Om een uur of 9 hielt het tikken op. Het was droog. We besloten voor de wandeling te gaan. De zon kwam zelfs zo nu en dan voorzichtig door. Het is de gehele wandeling droog gebleven. De onweer is gelukkig uitgebleven. Het begon wel weer te regenen vanaf een uur of 3.
Door de eerdere regen waren sommige paden in het Nationalpark Hainich erg modderig en daardoor glad. Hier geen sneeuw, maar toch nog voorzichtig lopen.
Het Nationalpark Hainich is een oerbos. Dat betekent dat de natuur hier zijn gang kan gaan. Het bos bevat 300 verschillende soorten loofbomen. In de herfst schijnt dat met name mooi te zijn, als ieder soort zijn eigen kleur heeft. Nu was alles groen. Het meest indrukwekkend in het bos vond ik het kabaal wat de velen vogels maakten. Wat een een prachtig concert was dat!

0525-121227 Duitsland 2024

Zaterdag 25 mei 2024
Kammerforst – Dresden
We wilden nog wat meer zien van het Nationalpark Hainich. Maar toen we wakker werden viel dat tegen. Door de dikke mist was er weinig te zien.
Na het ontbijt klaarde het gelukkig op en konden we onze geplande fietstocht maken. Het was geen lange tocht, maar wel voornamelijk onverhard en met 412 hoogtemeters. Dat was vooral voor Marja even wennen. We hebben immers nog geen ebikes!
Na de fietstrip reden we zonder files door naar Dresden.

1. Linda van der Linden:
    28 mei 2024
    Hele fijne vakantie, genieten!!!!
  2. Jopie:
    Geniet ervan.
  3. Alette:
    28 mei 2024
    Fijne vakantie duim voor beter droog zonnig weer

Jouw reactie