Werk

20 februari 2023 - Akureyri, IJsland

Maandag 13 februari 2023
Akureyri
We keken iedere ochtend naar de vlag voor ons huisje. Maar vanmorgen was die er niet meer. Slechts het bovenste randje wappert nog aan de paal. Zou die weggewaaid zijn?
Er was in ieder geval weer te veel wind om te skiën. Er is goede hoop voor morgen. En ja, het is hier nu ook hoogseizoen!
De zon kwam vaak achter de nu hogere wolken vandaan. Met de 12 graden lekker om te wandelen. De harde wind maakte het nog wel lastig. Door de windstoten was het recht lopen lastig. Ik leek wel dronken. Leek, want dat zullen we hier niet snel worden. Als er iets duur is hier, dan is het wel alcohol.

0213-141959 IJsland 2023Wandeling langs de rivier in Akureyri (video)

Dinsdag 14 februari 2023
Hlíðarfjall
De wind is gaan liggen, de temperatuur iets gedaald.
Helaas is er ook veel sneeuw weggewaaid, weggeregend en gesmolten. Het toch al beperkte skigebied is in beperkte mate geopend. Het was nog goed genoeg om een hele dag les te kunnen geven.

0214-103221 IJsland 2023

Woensdag 15 februari 2023
Hlíðarfjall
Het was een mooie dag om te werken. In de ochtend nog een felle koude wind, maar de zon stond zichtbaar aan de hemel. Marja maakte haar debuut in de skischool!

0215-114145 IJsland 2023

Donderdag 16 februari 2023
Hlíðarfjall
Eindelijk een normale wintersportdag: zonnig, licht vriezend weer met nagenoeg geen wind. Normaal, dat vonden wij dan. Erwin, een Nederlandse skileraar die hier al 9 jaar woont, vond dit niet normaal. De afgelopen winderige dagen, dat was volgens hem normaal.
0216-093247 IJsland 2023

Vrijdag 17 februari 2023
Hlíðarfjall
De dag begon dan op zijn IJslands normaal met veel wind. De wind zou om 10 uur afnemen. En dat gebeurde ook. Zo konden we op de verder on-IJslandse normale wintersportdag om kwart over 10 beginnen met de lessen.

0217-092640 IJsland 2023

Zaterdag 18 februari 2023
Hlíðarfjall
Het begint saai te worden. Voor dit verslag dan. Voor ons was het genieten. Het was weer een on-IJslandse normale wintersportdag.

Zondag 19 februari 2023
Hlíðarfjall
Het weer is wat minder mooi. Geen zon, maar het sneeuwde zachtjes. Dat laatste is zeker welkom, want er ligt niet zo veel sneeuw meer. Het hoogseizoen heeft hier even rust. De IJslanders gingen terug naar Reykjavik. Het was extreem rustig op de piste. Heerlijk om weer te telemarken.
Misschien heb je de IJslandse grap wel eens gehoord:
“Wat moet je doen als je in IJsland verdwaald bent in het bos?
– Antwoord: gaan staan!”
Niet dat we vanmiddag verdwaald zijn in het bos. Maar de bomen zijn inmiddels wel hoger dan 2 meter. Het was trouwens een mooi wandelingetje langs de rivier waar schitterende ijspegels waren gevormd.

IMG_20230219_134408

1. Corine:
    20 februari 2023
    Heerlijk en prachtige foto’s!
  2. Alette:
    Zo te lezen geen Oostenrijk
  3. Marja en Ed:
    20 februari 2023
    Klopt, IJsland is echt heel anders
  4. Miriam:
    20 februari 2023
    Wat leuk,Marja: heb je ski les gegeven?
  5. Marja en Ed:
    21 februari 2023
    Nee Miriam geen skiles maar assisteren. Kindertjes oprapen van de piste en troosten waar nodig.... 😉 .
  6. Miriam:
    21 februari 2023
    Ahhh,mooie taak!Ze kan in de toekomst dan ook met Nick en Saar mee….😜👶🏼
  7. Wim Antonissen:
    23 februari 2023
    Heftige omstandigheden daar in IJsland maar wel een waanzinnige ervaring om daar te mogen zijn en werken voor jullie allebei. Ik geniet van de foto’s.
  8. Marja en Ed:
    25 februari 2023